ارتش آمریکا قدرت RailGun را بصورت عمومی نمایش می‌دهد

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
ریل‌‌گان یا اسلحه‌ی ریلی نوع جدیدی از سلاح‌های توسعه یافته توسط ارتش آمریکا است که در آن خبری از ساختار سنتی شلیک گلوله همچون اسلحه‌های معمول نیست. نیروی دریایی ارتش ایالات متحده که نمونه‌ای از این سلاح پرقدرت را ساخته، در نظر دارد تا آن را در یک نمایشگاه نظامی به معرض دید عموم بگذارد.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده، نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا برای نمایش اسلحه‌ی ریلی خود در نمایشگاه فناوری‌ها و علوم پیشرفته‌ی نیروی دریایی برنامه‌ریزی کرده است. این نمایشگاه از چهارم فوریه سال جاری میلادی در شهر واشنگتن آغاز خواهد شد.

اسلحه‌های ریلی برخلاف تسلیحات کنونی مورد استفاده، ساختار متفاوتی برای شکلیک گلوله دارند. در این اسلحه‌ها خبری از باروت و ضربه خوردن ساچمه گلوله برای انفجار و خارج شدن مرمی پس از حرکت در داخل خان لوله نیست؛ در اسلحه‌های ریلی، گلوله در میان دو ریل با عبور جریان مخالف الکتریکی و ایجاد میدان مغناطیسی قدرتمند، پرتاب می‌شود. برای مثال قدرت این اسلحه‌ها به اندازه‌ای است که گلوله‌های خرج شده از آن با سرعتی چند برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند و از این‌رو قدرت تخریبی بالایی دارند. براساس اطلاعات منتشر شده توسط نیروی دریایی، در آخرین آزمایش‌های انجام شده با استفاده از این اسلحه، گلوله‌ای ۳.۲ کیلوگرمی، پس از خروج از اسلحه و رها شدن از میان دو ریل، سرعتی برابر ۲.۴ کیلومتر در ثانیه یا به بیان بهتر هفت ماخ داشته است.

لینک دانلود

ارتش آمریکا این اسلحه‌ها را برای استفاده روی ناوهای جنگی به منظور مقابله با انواع تهدیدات مورد استفاده خواهد کرد. با توجه به سرعت مافوق صوت گلوله‌های پرتاب شده، اسلحه‌های ریلی را می‌توان برای مقابله با موشک‌های بالستیک و قاره پیما که در زمان حرکت سرعتی فوق‌العاده زیاد دارند، مورد استفاده قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات