سامسونگ همچنان به تصاحب بلک‌بری می‌اندیشد

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مدتی پیش شایعه شده بود که سامسونگ قصد دارد بلک‌بری را با مبلغ 7.5 میلیارد دلار تصاحب کند. پس از مدت کوتاهی از انتشار این خبر، سهام بلک‌بری با رشد 29 درصدی مواجه شد اما مسئولان هر دو کمپانی با رد این ادعا اعلام کردند که تاکنون حتی صحبتی در خصوص این مساله با یکدیگر نداشته‌اند. اما اکنون اسنادی مبنی بر آماده شدن سامسونگ برای خرید بلک‌بری کشف شده و حواشی زیادی در پی داشته که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت.
تبلیغات

فایننشان پست، به سندی دست یافته که در حقیقت در ارتباط با سامسونگ آماده شده و نشان می‌دهد این غول دنیای فناوری همچنان در حال کاوش گزینه‌های موجود برای تصمیم‌گیری در خصوص بلک‌بری است. این سند در سه‌ماهه‌ی آخر سال 2014، توسط یک بانک سرمایه‌گذاری در نیویورک با نام Evercore Partners برای سامسونگ آماده شده و به ارائه‌ی سناریوی خرید بلک‌بری می‌پردازد. یکی از منابع فایننشال پست به این نشریه گفته که سامسونگ همچنان به گزینه‌ی خرید بلک‌بری یا تصاحب بخش مهمی از سهام این شرکت با قیمت مناسب علاقه دارد.

مقام‌های اجرایی رده بالای هر دو شرکت، گزارش‌های مربوط به تصاحب بلک‌بری توسط سامسونگ را رد کرده‌اند. جی‌کی شین، از مدیران سامسونگ اخیرا اعلام کرده با وجود اینکه این کمپانی علاقه دارد در دستگاه‌های آینده خود از فناوری‌های بلک‌بری استفاده کند، اما در حال حاضر علاقه‌ای به تصاحب این شرکت کانادایی ندارند.

بلک‌بری نیز گزارش مذکور را رد کرده و به این مساله اشاره کرده که اعضای هیئت مدیره‌ی این کمپانی اعتماد کامل خود به رهبری مدیرعامل، جان چن را ابراز کرده‌اند. بلک‌بری معتقد است که خصوصا با توجه به اقدامات اخیر که موجب بازگشت این شرکت به مسیر رشد شده، می‌تواند با فعالیت مستقل در بازار، ارزش بیشتری برای سهام‌داران خود ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات