پتنت جدید اپل، آیپد و آیفون را به نمایشگر ریموت تبدیل می‌کند

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
مطالعه 4 دقیقه
سه‌شنبه‌ی گذشته اپل موفق به ثبت پتنتی در رابطه‌ با استریم محتوای دیجیتال روی ابزار‌های قابل حمل شد. با توجه به مشخصات پتنت ثبت شده می‌توان به این نتیجه رسید که اپل درصدد اضافه کردن قابلیت پخش ریموت محتوای دیجیتال از سری محصولات  اپل‌تی‌وی خود است.
تبلیغات

دفتر اختراعات و ثبت علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا روز سه‌شنبه پتنتی را برای اپل با عنوان نمایش همزمان محتوای دیجیتال روی ابزار‌های الکترونیک قابل حمل ثبت کرد که با استفاده از آن کاربران قادر خواهند بود محتوای در حال نمایش روی سیستم اصلی همانند اپل‌تی‌وی را بر روی ابزار‌های موبایل مبتنی بر iOS‌ خود استریم کنند. همچنین با استفاده از این فناوری می‌توان بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور و مشخصات کاربری سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئو، محتوای در حال نمایش روی اپل‌تی‌وی را در آیفون یا آیپد پخش کرد.

AppleTV 1

اپل برای این اختراع دو سناریو را در نظر گرفته است. فرض کنید گروهی از افراد در حال تماشای یک فیلم یا یک برنامه‌ی تلویزیونی ارائه‌ شده توسط یکی از سرویس‌های استریم همچون نت فلیکس یا آیتونز خود اپل هستند، در صورتی که یکی از افراد محل را ترک کند، سایرین یا باید به انتظار بازگشت فرد مورد نظر نشسته و پس از بازگشت وی ادامه‌ی ویدئو را تماشا کنند یا در نبود افرادی که محل را ترک کرده‌اند، تماشای ویدئو را ادامه دهند که در اینصورت فرد مورد نظر قسمت‌هایی از ویدئو را از دست خواهد داد. اپل برای حل این مشکل، چاره‌ای اندیشیده و استفاده از ابزار‌های موبایل را برای یافتن منبع ویدئوی در حال پخش در کنار اطلاعاتی چون نام فایل ویدئویی و زمان ویدئوی را پیشنهاد می‌دهد. پس از آنکه اطلاعات توسط ابزار موبایل که می‌تواند آیفون یا آیپد باشد، کاربر می‌تواند بصورت همزمان ویدئو را بصورت استریم شده با پخش آن روی ابزار اصلی ببیند. البته‌ی روش یافتن منبع برای استریم ویدئو از روی آن در دو حالت دستی و خودکار پیش‌بینی شده است.

AppleTV 2

در واقع اپل درخواست خود برای دریافت استریم را بصورت مستقیم از اپل‌تی‌وی که ویدئو روی آن در حال نمایش است، دریافت نمی‌کند، بلکه پس از درخواست خود مبنی بر استریم ویدئو، آن را به منبع اصلی ارسال می‌کند که این درخواست شامل زمان ویدئوی در حال پخش و اطلاعاتی برای یافتن آن ویدئو است. پس از آنکه اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری شد، آیفون یا آیپد مورد نظر می‌تواند استریم ویدئو را مستقیما از منبع مورد نظر دریافت کرده و بصورت همزمان با پخش آن روی اپل‌تی‌وی، در گجت موبایل نیز پخش کند.

سناریوی دوم، Mirror کردن است که زمانی قابل استفاده خواهد بود که برای مثال امکان دسترسی به سرویس استریم از روی گجت‌های موبایل به هر دلیلی وجود نداشته باشد. فرض کنید که جمعی از افراد در حال تماشای یک ویدئو از طریق اپل‌تی‌وی هستند، اما مدتی پس از پخش مجبور به تغییر مکان خود می‌شوند و امکان دسترسی به سرویس استریم را نیز به‌وسیله وارد کردن مشخصات حساب کاربری روی گجت‌های موبایل خود ندارند. در این شرایط می‌توان از قابلیت Mirroring همزمان محتوای در حال پخش روی اپل‌تی‌وی استفاده کرد. در واقع میرور کردن همزمان محتوای در حال نمایش اپل‌تی‌وی روی گجت‌های موبایل چون آیفون و آیپد، برعکس فناوری AirPlay است. با استفاده از فناوری AirPlay‌ می‌توان از طریق ابزار‌های متصل شده به‌هم، انواع محتوای دیجیتال از قبیل بازی‌های در حال انجام، ویدئوی در حال پخش را روی آیپد یا آیفون و با استفاده از اپل‌‌تی‌وی روی تلویزیون استریم کرد.

AppleTV 3

هنوز مشخص نیست که آیا اپل برای عرضه‌ی این فناوری روی اپل‌تی‌وی برنامه‌ریزی کرده یا خیر، اما می‌توان به جرات گفت که این قابلیت‌ها توانایی کاربری بسیاری را پس از AirPlay به اپل‌تی‌وی اضافه خواهد کرد. در این بین میرورکردن محتوای در حال نمایش روی ابزار‌های رجیستر نشده و همچنین حل مشکلات مربوط به قوانین کپی رایت‌ مبنی بر نمایش ویدئوها روی ابزار‌هایی که حق اشتراکی پرداخت نکرده‌اند، از جمله‌ی مواردی است که به‌عنوان چالش‌های این فناوری، مطرح می‌شوند.

منبعappleinsider

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات