سرپرست دانشگاه شریف برنده جایزه مقاله برتر انجمن برق و انرژی IEEE شد

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
جایزه‌ی مقاله برتر کمیته بهره برداری سیستم‌های قدرت (PSO) انجمن برق و انرژی (PES) موسسه IEEE به پروفسور محمود فتوحی فیروزآباد، سرپرست دانشگاه شریف اهدا شد. این جایزه با عنوان IEEE/PES PSO Transactions Prize Paper Award یک بار در سال و تنها به یکی از مقالات چاپ شده در مجلات تحت پوشش PES تعلق می‌گیرد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۴ جایزه IEEE/PES PSO Transactions Prize Paper Award به مقاله‌‌ای حاصل کار پژوهشی پروفسور محمود فتوحی فیروزآباد با همکاری فرخ امینی‌فر و امیر صفدریان تعلق گرفت. 

به گزارش مهر، سامانه پایش گسترده (WAMS) فناوری نوینی در حوزه بهره برداری و امنیت سیستم‌های قدرت است و هدف نهایی آن ارتقای قابلیت اطمینان شبکه و کاهش خاموشی‌ها است. این سامانه با نمایش دینامیکی شبکه قدرت برای اپراتورها و تحقق بخشیدن به پیاده‌سازی روش‌های کنترلی حلقه-بسته گسترده، امکان واکنش سریع و موثر به حوادث و تهدیدات مختلف شبکه‌های قدرت را فراهم می‌کند.

مقاله یاد شده برای اولین بار چارچوبی تحلیلی جهت طراحی سامانه‌های پایش ناحیه گسترده ارائه می‌کند. چارچوب پیشنهادی بر اساس تحلیل هزینه/فایده است و با برقراری توازنی بلندمدت بین هزینه پیاده سازی WAMS و مزایای آن، طرح جایابی بهینه برای واحدهای اندازه گیری فازوری را تعیین می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات