توافق مایکروسافت با دراپ‌باکس، گویای رویکرد متفاوت بالمر و نادلا است

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته در زومیت خواندید که مایکروسافت و دراپ‌باکس برای یکپارچه‌سازی سرویس ابری دراپ‌باکس با نرم‌افزار‌های اداری آفیس همکاری می‌کنند. توافق مایکروسافت با درا‌پ‌باکس نشان از زیرکی و اتخاذ سیاست‌های هوشمندانه‌ی نادلا در مقایسه با بالمر است.
تبلیغات

استیو بالمر، مدیرعامل پیشین مایکروسافت روش چندان جالبی را در مواجهه با رقبا در پیش نمی‌گرفت. وی بسیاری از کمپانی‌هایی را که باید جدی گرفته می‌شدند، نادیده گرفت و روی سیاست‌های خود پافشاری می‌کرد. شاید بهترین مثال برای چنین رفتاری، عدم توجه به آیفون و اندروید باشد که نتیجه‌ی آن منجر به حضور ضعیف مایکروسافت در بازار‌ گجت‌های موبایل شد. بسیاری از افراد عدم توجه بالمر به استارت‌آ‌پ‌ها و کمپانی‌های کوچک را به‌عنوان یک نشانه‌ی خوب و گارانتی برای موفقیت همان شرکت عنوان می‌کنند! مایکروسافت در زمان بالمر، از دراپ‌باکس به عنوان یک استارتاپ کوچک یاد کرد و تمایلی نسبت به سرمایه‌گذاری یا همکاری با آن نشان نداد. اما حالا مایکروسافت با مدیریت ساتیا نادلا، همکاری عمیقی را با دراپ باکس شروع کرده است.

حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا توافق با دراپ‌باکس برای یکپارچه‌سازی سرویس ابری این شرکت با مجموعه‌ی آفیس یک حرکت مثبت برای ردموندی‌ها است؟ از این پس کاربران دراپ‌باکس قادر خواهند بود تا فایل‌های ذخیره شده در حساب کاربری دراپ‌باکس خود را با استفاده از نرم‌افزار‌هایی چون وُرد، پاورپوینت، اکسل و بطور خلاصه مجموعه نرم‌افزاری آفیس در پی‌سی، تلفن‌هوشمند یا وب ویرایش کنند. به این ترتیب مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت به نرم‌افزار استاندارد و پیش‌فرض میلیون‌ها کاربر دراپ‌باکس برای ایجاد و ویرایش اسناد تبدیل می‌شود.

استیو بالمر در سال ۲۰۱۳، دراپ‌باکس را یک استارت‌آپ کوچک خواند که توانایی ایجاد مشکل برای سرویس ابری مایکروسافت را ندارد. دراپ‌باکس در سال ۲۰۱۳ در حدود ۱۰۰ میلیون کاربر داشت، اما این تعداد کاربر از نظر بالمر یک ویژگی بزرگ نبود، چراکه از نظر بالمر در میان کاربران دراپ باکس، نام‌های بزرگی همچون مشتریان بزرگ تجاری وجود نداشت.

همکاری دراپ‌باکس و مایکروسافت را باید یکی از ویژگی‌های مثبت ساتیا نادلا عنوان کرد که دارای شخصیت انعطاف‌‌پذیر در مقایسه با بالمر است. نادلا سعی دارد تا اجازه‌ی استفاده از هسته‌ی اصلی محصولات مایکروسافت را در اختیار سایر کمپانی‌های نوپا نیز قرار دهد. همکاری با دراپ‌باکس بسیار ارزشمند است، چراکه این همکاری یک حرکت مثبت در جهت سهولت استفاده از سرویس دو کمپانی برای تمام مشتریان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات