سامسونگ قدم به قدم به اپل در بازار تبلت‌ها نزدیکتر می‌شود

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
فروش تبلت‌ها که  از آنها به دلیل فرم‌فکتور سبک‌تر و البته ارزانترشان به عنوان مهمترین عامل مختل شدن بازار رایانه‌های شخصی  یاد می‌شود، همچنان در حال رشد است. به تازگی IDC آمار جدیدی از فروش تبلت‌ها و سهم برندهای معتبر دنیای فناوری از بازار آنها ارائه داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 رشد فروش تبلت‌ها در سه ماهه سوم سال 2014 به مراتب کمتر از فصل‌های پیش بوده است. به تازگی IDC گزارشی از میزان فروش تبلت‌ها در 3 ماهه سوم سال 2014 ارائه کرده است که نشان می‌دهد در این مدت حدود 53.8 میلیون تبلت به فروش رفته است که این رقم در مقایسه با میزان فروش تبلت در سال گذشته و در همین بازه زمانی فقط 11.5 درصد رشد را نشان می‌دهد.

آیپدهای اپل هم که محبوب‌ترین تبلت‌های بازار هستند به علت رقابت شدید سامسونگ و سایر برندها با اپل در حال از دست دادن موقعیت ممتاز خود در بازار هستند. نکته مهمی که در بازار تبلت‌ها وجود دارد، الگوی خرید مشتریان است. مردم اغلب تبلت‌های خود ا بیشتر از گوشی‌های هوشمند خود نگهداری می‌کنند چرا که تبلت‌های جدید چندان ویژگی‌های منحصر به فرد و جالبی در مقایسه با فبلت‌های موجود در بازار ندارند.

در سه ماهه سوم سال 2014 اپل 22.8 درصد از سهم بازار تبلت‌ها را در اختیار داشته و سامسونگ با 18.3 درصد در تعقیب این شرکت بوده است و این یعنی اختلاف تقریبا 4 درصدی بین اپل و سامسونگ؛ در حالی که سال گذشته و در همین بازه‌ی زمانی سهم اپل از بازار تبلت‌ها 10 درصد بیشتر از سامسونگ بود. در بین 5 شرکتی که بیشترین سهم بازار تبلت را در اختیار دارند، اپل با کاهش سهم فروش 13 درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال 2013 مواجه شده و ایسوس نیز کاهش فروش 1 درصدی را تجربه کرده است.

screen-shot-2014-10-30-at-13-28-34

اگرچه مایکروسافت هنوز موفقیت چشمگیری در بازار تلفن‌های هوشمند بدست نیاورده ولی این شرکت شاهد کمی رشد در بازار تبلت‌های ویندوزی بوده است که این موفقیت ناشی از موفقیت‌های ایسوس است. ایسوس با ارائه تبلت‌های هیبریدی ویندوزی با قیمت‌های رقابتی موفق شد تا رتبه سوم را که پیش از این در اختیار لنوو بود، مال خود کند. در این میان تحلیلگران معتقدند اپل چندان نگرانی نسبت به از دست دادن سهم خود از بازار تبلت‌ها ندارد چرا که اکثر تبلت‌های ارائه شده توسط شرکت‌های چینی محصولاتی ارزان قیمت و اندرویدی هستند که در کلاس رقابتی با محصولات گران قیمت و پر قدرت اپل نیستند و حاشیه سود این شرکت را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. نکته‌ای که برای سامسونگ جای گرانی دارد چرا که محصولات چینی اگرچه ارزان قیمت هستند ولی مانند محصولات سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و نیازهای کاربران عادی را به خوبی پاسخ می‌دهند. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات