سرمایه‌گذاری گوگل در کمپانی Magic Leap برای توسعه‌ی Cinematic Reality

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
مطالعه 4 دقیقه
پیش‌تر نیز در زومیت خبر از احتمال سرمایه‌گذاری گوگل در کمپانی Magic Leap دادیم. شرکتی که در حال توسعه‌ی یک هدست واقعیت مجازی است که اصطلاحا فناوری مورد استفاده در آن Cinematic Leap نام گرفته است. گوگل نه‌تنها در این کمپانی نوپا با پروژه‌ی سری سرمایه‌گذاری کرده، بلکه ساندار پیچای را نیز به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره روانه‌ی این کمپانی کرده است.
تبلیغات

گوگل با سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری در این کمپانی، ساندار پیچای، مدیر بخش کروم و اندروید را در کنار دان‌هریسون، قائم‌مقام بخش توسعه‌ی گوگل راهی هیئت مدیره‌ی Magic Leap کرده که با در نظر گرفتن انجام سرمایه‌گذاری توسط خود گوگل، می‌توان اهمیت پروژه‌ی در حال توسعه توسط این کمپانی را بسیار بالا عنوان کرد.

براساس اطلاعات محدود موجود و گزارشی که توسط وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده، مجیک لیپ در حال توسعه‌ی یک هدست واقعیت مجازی است که با استفاده از آن تصاویر روی چشم کاربر تابانده می‌شود. تصویر تابیده شده دارای بعد و عمق است، از این‌رو به‌نظر می‌رسد که کاربر یک شی مجازی را در دنیای واقعی مشاهده می‌کند.

توماس‌تول، مدیرعامل کمپانی Legendary Pictures در گفتگویی با وال‌استریت‌ژورنال در این مورپد چنین اظهار نظر کرده است:

تجربه‌ی استفاده از این فناوری بسیار جالب توجه و طبیعی است، بطوریکه برای مثال می‌توان یک اژدها را در اتاق در کنار خود دید و در این لحظه تنها واکنش، حیرت و اظهار شگفتی بی‌پایان است.

گوگل تنها کمپانی نیست که در این کمپانی سرمایه‌گذاری کرده و در کنار غول جستجو، کمپانی‌های Legendary Pictures، کوالکام، Kleiner Perkins، اندرسن هورویتز و Obvious Ventures در مجیک لیپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند. پول جاکوب، مدیر عامل کوالکام نیز وارد هیئت مدیره‌ی این کمپانی شده است.

 حضور کمپانی‌های مختلف و سرمایه‌گذاری این کمپانی‌ها نشان از پتانسیل بالای فناوری در حال توسعه توسط Magic Leap است. مدیرعامل کمپانی مجیک لیپ که پیش‌تر نیز یک کمپانی تولید کننده‌ی روبات‌های مورد استفاده در حوزه‌ی پزشکی را تاسیس کرده و به فروش رسانده، هدف از فناوری Cinematic Reality را تبدیل این فناوری به یک فناوری مشترک قابل استفاده بین گیمرها، طراحان بازی، نویسنده‌ها، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، موسیقی‌دان‌ها، فیلم‌سازها و هنزمندان خوانده است. شاید تنوع فعالیت کمپانی‌های سرمایه‌گذار نیز گویای پتانسیل بالای این فناوری باشد که می‌توان از آن در کاربردهای مختلف استفاده کرد.

با توجه به شباهت سخت‌افزار مورد استفاده در این فناوری با گوگل‌گلس، به‌نظر می‌رسد گوگل درصدد استفاده از آن در عینک‌های هوشمند خود است؛ هرچند وال‌استریت‌ژورنال چنین موضوعی را در حال حاضر ناممکن خوانده است. مجیک لیپ در مورد این پروژه و جزئیات آن اطلاعاتی را منتشر نکرده است. با توجه به فعالیت مجیک لیپ در زمینه‌ی واقعیت مجازی و سرمایه‌گذاری گوگل در این خصوص، به‌نظر می‌رسد گوگل در حال آماده‌سازی خود برای رقابت با رقبا در این حوزه است. باید بزرگ‌ترین رقیب گوگل در این زمینه را فیس‌بوک عنوان کرد که با پرداخت مبلغی برابر ۲ میلیارد دلار، آکیولس را از آن خود کرد.

MagicLeapIntG

مجیک‌ لیپ توسط رونی آبوویتز بنیان نهاده شده است. آبوویتز پیش‌تر با تاسیس یک کمپانی که در زمینه‌ی تولید روبات‌های مورد نیاز در زمینه‌ی پزشکی فعالیت می‌کرد، خود را مطرح کرد. وی سال گذشته این کمپانی را به مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار به فروش رساند. براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، آبوویتز مدرک مهندسی خود را در رشته‌ی مهندسی پزشکی از دانشگاه میامی دریافت کرده است. کمپانی مجیک لیپ در سال ۲۰۱۱ و شهر فلوریدای آمریکا تاسیس شده است و هم‌اکنون ۱۰۰ نفر در این کمپانی مشغول به کار هستند.

واقعیت سینمایی یا Cinematic Reality نامی است که آبوویتز به فناوری در حال توسعه توسط کمپانی خود اطلاق می‌کند و آن را متفاوت از مفاهیمی چون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده عنوان می‌کند. وی واقعیت سینمایی را یک فناوری متعلق به ۳۰ تا ۴۰ سال آتی می‌داند.

سخنان پیچای نشان از اشتیاق گوگل برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی نهایی محصول این کمپانی دارد:

ما مشتاقانه در پی مشاهده‌ی پله‌ی بعدی رشد این کمپانی بوده و بی‌صبرانه می‌خواهیم تا آینده‌ی واقعیت مجازی را مشاهده کنیم.

هنوز مشخص نیست که گوگل چگونه از این فناوری استفاده خواهد کرد، اما می‌توان حدس زد که غول جستجو پس از فتح قله‌‌های مختلف گجت‌های موبایل با استفاده از اندروید، در پی آن است تا رشته‌ی فناوری‌هایی را که انقلاب دیجیتال را رقم خواهند زد، در دست بگیرد.

آبوویتز در گفتگویی با تک‌کرانچ، وعده‌ی عرضه‌ی محصولِ مجیک‌ لیپ را در آینده‌ی نزدیک داده، هرچند هنوز تاریخ مشخصی برای آن تعیین نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات