نخست وزیر فنلاند: اپل دو صنعت بزرگ کشور ما را به نابودی کشید

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
سال‌ها پیش، فنلاند حکمران بی‌چون و چرای دو صنعت بزرگ موبایل و کاغذ بود. اما با گذشت یک دهه، صنعت کاغذ دچار تنزل بی‌سابقه شد و شرکت نوکیا که پیشرو صنایع موبایل و ارتباطات مخابراتی دنیا بود، به تصرف مایکروسافت درآمد. حال نخست‌وزیر فنلاند عقیده دارد که اپل، باعث و بانی این جریان است.
تبلیغات

نخست وزیر فنلاند در مصاحبه‌ی اخیر خود با سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت:

اپل با معرفی و عرضه‌ی آیفون، نوکیا را به نابودی کشید و از طرف دیگر، با ظهور آیپد، صنعت کاغذ فنلاند را تحت تاثیر قرار داد. اما ما بازخواهیم گشت، ما باید جایگاه قبلی خود را به دست بیاوریم.

اخیرا کشور فنلاند دچار تنزل رتبه‌ی اقتصادی و صنعتی در دنیا شده است و تعادل خاصی در اقتصاد این کشور دیده نمی‌شود. برخی مشکلات سیاسی و اقتصادی که فلاند با همسایه‌ی خود، روسیه داشته است، در افول اقتصادی این کشور بی‌تاثیر نبوده است. از طرفی، فروش بخش موبایل شرکت نوکیا به مایکروسافت به قیمت ۷.۲ میلیارد دلار، تکمیل شده است و از سال دیگر هیچ گوشی موبایلی با برند نوکیا به بازار عرضه نخواهد شد. در پی این خرید، مایکروسافت قصد دارد بیش از هزار شغل را در فنلاند که مرتبط به موبایل نوکیا است، از بین ببرد.

باید دید منظور از کلمه‌ی بازگشت توسط نخست وزیر این کشور چیست و آیا باز هم فنلاند را پرچم‌دار صنعت موبایل در دنیا خواهیم دید یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات