سرویس iCloud Drive پیش از مک ابتدا برای سیستم‌عامل ویندوز ارائه شد

یک‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
استیو جابز زمانی گفته بود که ارائه‌ی iTunes در ویندوز شبیه به دادن آب یخ به کسی درون جهنم است. اکنون به نظر می‌رسد اپل سرویس iCloud خود را پیش از آنکه درون OS X ارائه کند، برای جهنمی‌ها بصورت یک درایو مجزا فراهم آورده است.
تبلیغات

 اپل هم‌اکنون فایل سیستم ابری جدید خود را با نام iCloud Drive که برای سیستم‌عامل‌های iOS 8 و OS X Yosemite توسعه یافته بود برای ویندوز نیز ارائه کرده است. این در حالی است که کاربران سیستم‌عامل مک تا پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی Yosemite در اکتبر قادر به استفاده از iCloud Drive نخواهند بود.

در سیستم‌عامل ویندوز، iCloud Drive بعنوان یک پوشه‌ی مجزا به منظور مدیریت اسناد ذخیره شده در iCloud در دسترس خواهد بود. بر اساس گزارش بدست آمده، این سرویس در ویندوز نیز عموما همچون آنچه بر بستر سیستم‌عامل‌های خود اپل شاهدش بودیم کار می‌کند اما کاربران ویندوز قادر نخواهند بود از سرویس iCloud Keychain برای پسوردهای وب یا Find My iPhone بهره ببرند. همچنین داده‌های مربوط به اپلیکیشن یادداشت نیز از ویندوز قابل دسترسی نیستند اما با مراجعه به iCloud.com می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

اگر کاربر مک هستید پیش از آنکه دستگاه خود را به iOS 8 ارتقا دهید توصیه می‌کنیم سرویس iCloud Drive را فعال نکنید چرا که این سرویس تنها بر بستر OS X Yosemite در دسترس خواهد بود. بنابراین اگر از نسخه‌ی بتای OS X Yosemite استفاده نمی‌کنید، باید در نظر داشته باشید که سیستم مبتنی بر مک شما قادر به اجرا و استفاده از iCloud Drive نخواهد بود.

نرم‌افزار این سرویس برای سیستم‌عامل ویندوز از طریق وب‌سایت رسمی اپل برای دانلود در دسترس قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات