کورتنا از این پس قابلیت توصیف معنای کلمات را خواهد داشت

یک‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که از کاربران ویندوز فون 8.1 هستید خبر خوبی برای شما داریم. دستیار صوتی کورتنا اکنون از پس یک وظیفه‌ی جدید دیگر نیز به خوبی بر خواهد آمد که به لیست توانایی‌های فعلی آن افزوده خواهد شد. کورتنا از این پس قادر است به توصیف معنای کلمات برای شما بپردازید.
تبلیغات

دستیار صوتی مایکروسافت یعنی کورتنا با سرعت زیادی در حال توسعه بوده و قابلیت‌های جدید بصورت پیاپی به آن افزوده می‌شوند. مایکروسافت متعهد شده که این سرویس را حداقل ماهی دو بار مورد بروزرسانی قرار دهد که بر همین اساس می‌توان کورتنا را دستیاری دائما در حال تحول نامید.

از این پس تمام کاری که برای فهمیدن مفهوم کلمات نیاز است انجام دهید، گفتن عبارت «(کلمه مورد نظر) Define» است؛ در این حالت کورتنا مفهوم لغت را یافته و آن را به شما ارائه می‌کند. البته باید به این مساله اشاره کنیم که اگر کاربر اندروید یا iOS هستید این خبر چندان نباید شما را تحت تاثیر قرار دهد. هر دو دستیار صوتی سیری و گوگل ناو هم‌اکنون نیز از قابلیت توصیف کلمات برخوردار هستند و کورتنا در حقیقت با افزودن این ویژگی موجب تکمیل بیشتر خود شده است.

در هر حال اگر در خصوص منبع دریافت معانی کلمات توسط کورتنا کنجکاو باشید، باید بگوییم که دستیار مجازی مایکروسافت وظیفه‌ی جدید خود را با تکیه بر دیکشنری آکسفورد به انجام می‌رساند که اعتبار و قابلیت اتکای لازم را دارد. کورتنا از این پس باید قادر باشد که معنای هر لغت حقیقی را برای شما بدست آورد اما هنوز هم برخی کاربران ویندوز فون 8.1 گزارش می‌کنند که این قابلیت در دسترس آن‌ها قرار نگرفته است. در حقیقت این قابلیت در حال حاضر در نواحی جغرافیایی خاصی در دسترس قرار گرفته که اگرچه دلیل آن بصورت رسمی مشخص نیست ولی حدس می‌زنیم ارتباطی با مراحل آزمایشی داشته باشد.

با سرعت مناسبی که مایکروسافت در حال توسعه‌ی ویندوز فون و خصوصا کورتنا است، مدت زیادی طول نخواهد کشید تا این سرویس و پلتفرم نیز به بلوغ نسبی مورد نیاز برای ورود جدی‌تر به رقابت برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات