گزارش زومیت از مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
مطالعه 4 دقیقه
روز گذشته اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس شروع به کار کرد. ثبت نام این مسابقات از تیرماه به صورت کشوری آغاز شد و دور مقدماتی آن در گیم‌نت‌های منتخب سراسر کشور برگزار گردید. براساس اعلام برگزارکنندگان این مسابقات، در مجموع ۶ هزار نفر در این رویداد شرکت کرده‌اند.
تبلیغات

مهدی افراسیابی، مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز رسانه‌های دیجیتال در نشست خبری این مسابقات گفت: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات ترویج بازی‌های داخلی و تشویق بازی‌سازان داخلی به تولید محصولات بومی است. در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس از چند بازی ایرانی نیز استفاده شده است تا علاقمندان به بازی‌ بتوانند در بازی‌های داخلی نیز با یکدیگر به رقابت بپردازند. میزان استقبال از این بازی‌های نیز بسیار خوب عنوان شد. البته در پرس و جویی که با برگزار کنندگان رسمی و حتی خود شرکت‌کنندگان در مسابقات بازی‌های داخلی داشتم متوجه شدم که استقبال از بازی‌های داخلی خیلی هم زیاد نبوده که طبیعی به نظر می‌رسد. اما به هر حال تلاش برای حمایت از تولیدکنندگان بازی‌های داخلی کار درستی به نظر می‌رسد.

مهدی افراسیابی

در مرحله مقدماتی از بین ۶ هزار نفری که از ۴۸ منطقه مختلف در مسابقات شرکت کردند، حدود ۷۰۰  نفر به مراحل نهایی راه پیدا کردند. نفرات برگزیده‌ در تهران گردهم آمد تا در دور نهایی با یکدیگر به رقابت بپردازند. جایزه در نظر گرفته شده برای نفرات برنده در رشته‌های مختلف در مجموع مبلغ ۷۰ میلیون تومان اعلام شد که به ۷۲ نفر برتر این مسابقات در بازی‌های تیمی و انفرادی اهداء خواهد شد.

جام خلیج فارس
مسابقات جام خلیج فارس

برگزیدگان دور مقدماتی از سراسر کشور به این مسابقات آمدند و بازی‌ها را از روز یکشنبه 26 مرداد ماه در مرحله حذفی شروع کردند. پس از گذراندن مراحل بازی‌های گروهی، فینال این مسابقات در روز پنجشنبه 30 مرداد انجام خواهد شد. این مسابقات در مجموعه مگامال واقع در شهرک اکباتان تهران در حال برگزاری است. آواژنگ نیز به عنوان یکی از حامیان اصلی مسابقات حضور دارد و محصولات جدید خود را به نمایش عموم در آورده است.

جام خلیج فارس بازی های رایانه ای

آنچه در این مسابقات یک ایراد محسوب می‌شود عدم در نظر گرفتن فضای کافی برای تماشاچیان است. شاید یکی از دلایلی عدم استقبال کافی از جانب طرفداران بازی‌های کامپیوتری نیز همین موضوع باشد. با وجود اینکه مکان برگزاری مسابقات بسیار زیبا طراحی شده است اما فضای کافی مناسبی برای تماشاچیان در نظر گرفته نشده تا بتوانند مسابقات مورد علاقه خود را دنبال کنند.

آواژنگ جام خلیج فارس
IMG 0514

حامیان اصلی این مسابقات دو شرکت آواژنگ و ایرانسل هستند.

شرکت آواژنگ به عنوان حامی اصلی این مسابقات و به کمک شرکت های گیگابایت، انویدیا و کینگمکس تمامی قطعات سخت افزاری این مسابقات را تامین کرده‌اند. قطعات سخت افزاری به کار رفته در سیستم های گیمینگ در این مسابقه به شرح زیر است: 

بازی های رایانه ای
خلیج فارس جام بازی هایکامپیوتری

مادربرد Gigabyte H97-Gaming 3، کارت گرافیک Gigabyte N75TOC 2GB، پردازندهINTEL CORE i5 4460که محصولاتی با کارایی بسیار بالا هستند. مواردی که برای گیمرهای حرفه‌ای و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بازیکنان در این مسابقات در چند بازی بین المللی و چند بازی ایرانی که بر روی PC و کنسول XBOX360 و تبلت اجرا می‌شوند، به رقابت می‌پردازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات