سونی از EISA 2014 شش جایزه دریافت کرد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
مطالعه 8 دقیقه
EISA یا همان انجمن تصویربرداری و صدای اروپا هر ساله طی مراسمی جوایزی را به برترین محصولات تولید شده در حوزه چندرسانه‌ای اعطا می‌کنند. سونی در EISA امسال توانسته ۶ جایزه را از این سازمان برای دو دوربین کامپکت، یک دوربین هندی‌کم، یک تلویزیون 4K، تبلت اکسپریا Z2 و یک پخش‌کننده صوتی دریافت کند.
تبلیغات

«کاندو» که همان تعهد سونی به ارایه محصولاتی است که احساسات مردم را برمی‌انگیزد، با ثبت شش جایزه از سوی انجمن تصویربرداری و صدای اروپا (EISA)، مورد تصدیق قرار گرفت. این جایزه‌ها که شامل فناوری‌هایی در بخش‌های تلویزیون، تصویربرداری دیجیتال، سینمای خانگی و محصولات همراه هستند را می‌توانید در لیست زیر مشاهده کنید:

  • بهترین دوربین سیستم کامپکت حرفه‌ای سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: α7R
  • بهترین دوربین کامپکت سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: DSC-RX100 III
  • بهترین دوربین فیلم‌برداری سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا : FDR-AX100
  • بهترین تلویزیون 4K Ultra HD سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: KDL-65X9005B
  • بهترین تبلت سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: Xperia™ Z2 Tablet
  • بهترین منبع دیجیتال سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: HAP-Z1ES

بهترین دوربین کامپکت حرفه‌ای سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: α7R

sony-eisa-1

α7R که ظاهری زیبا داشته و می‌توان به آسانی آن را برای کارهای طولانی مدت در دست نگه‌داشت، دوربینی است که نیازهای کاربران پیشرفته را در اولویت قرار می‌دهد. انتخابگر تنظیمات در پشت و جلو به‌ علاوه کنترل چرخان و انتخابگر جبران نوردهی، اجازه اعمال تنظیمات را هم‌زمان با کادربندی عکس‌ها ازطریق نمایاب XGA OLED Tru-Finder با وضوح بالا یا نمایشگر LCD سه اینچی، می‌دهد. حسگر CMOS با فریم کامل ۳۵ میلی‌متری Exmor، تمرکز بر نور و فناوری‌های افزایش فوتو دیود را به‌کارگرفته و همچنین دارای طراحی لنز بدون فاصله بر روی تراشه است که فاصلۀ بین پیکسل‌های هم‌جوار را کم می‌کند. این پیشرفت‌ها کارایی جمع‌آوری نور را افزایش می‌دهد، وضوح، نویز کم و حساسیتی متمایز به دست‌می‌دهد و در عین حال چالش کاهش اندازۀ پیکسل‌ها به دلیل تعداد بسیار زیاد شمار پیکسل‌ها را مهار می‌کند.

نظر داوران:

Sony توانسته است با کوچک کردن اندازۀ حسگر تمام‌فریم ۳۵ میلی‌متری و قرار دادن آن در دوربین سیستم کامپکتی بدون آینه، نخستین دستگاه از این دست را ساخته و آن را با قیمتی جالب توجه به بازار عرضه کند. Alpha 7R با وضوح ۳۶ مگاپیکسل و بدون پله‌پله شدن وضوح بسیار بالایی را در اختیار قرار داده (در حال حاضر بالاترین وضوح در بین سیستم‌های دوربین کامپکت حرفه‌ای) و پردازشگر BIONZ X با فعال کردن حساسیت بالای ISO تا ۲۶٫۵۰۰ نویز نسبتاً کمی را ارائه می‌دهد. سیستم مبتنی بر وضوح AF سریع و حساس است و نمایاب الکترونیک فوق‌العاده و نمایشگر ۳ اینچی قابل کج شدن نمایی واضح و روشن را ارائه می‌کند. به لطف اتصال Wi‐Fi و NFC تعبیه شده درون دستگاه، تصویربرداری از راه دور و انتقال تصاویر به‌صورت بی‌سیم امکان‌پدیر است.

دوربین کامپکت سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: DSC-RX100 III

sony-eisa-2

Cyber-shot RX100 III با آلومینیوم سخت برای داشتن ظاهری زیبا ، وزنی سبک و مناسب برای سفر، ساخته شده است. لنزی ارتقا یافته و یک پردازنده عکس پرسرعت با نمایاب OLED قابل جمع شدن Tru-Finder با پوشش ZEISS T تکمیل شده و قابلیت‌های ارتقا یافته فیلم در کنار LCD قابل کج شدن در دوربینی شیک با لنز ثابت که اندازه آن به معنای واقعی جیبی است، قرار گرفته‌اند.

نظر داوران:

Sony با Cyber‐shot DSC‐RX100 III دوربینی را ارتقاء داده که تا پیش از آن هم یکی از بهترین دوربین‌های کامپکت موجود در بازار بود. RX100 III که همان حسگر ۱ اینچی CMOS ۲۰ مگاپیسکلی مدل پیشین را حفظ کرده، توانسته اندازۀ نمایاب الکترونیکی بازشوندۀ OLED با ۱٫۴۴ میلیون نقطه را به همان اندازۀ جیبی مدل قبلی کوچک کند. لنز سریع f1.8‐2.8 Zeiss Vario‐Sonnar T این دوربین با گسترۀ فاصلۀ کانونی معادل تمام‌فریم ۲۴ تا ۷۰ میلی‌متر به همراه پردازشگر عکس BIONZ X متعلق به Sony عکس‌هایی با وضوح بالا و نویز کم را حتی در شرایط کم‌نور، تضمین می‌کند. RX100 III همچنین به یک نمایشگر LCD ۳ اینچی WhiteMagicبا قابلیت کج شدن ۱۸۰ درجه با ۱٫۲۳ میلیون نقطه، فیلتر درونی 3EV ND، فیلم‌های full HD واتصال Wi‐Fi/NFC هم برای اشتراک‌گذاری بی‌سیم عکس و هم برای کنترل از طریق تلفن هوشمند یا تبلت، مجهز است.

دوربین فیلم‌برداری سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا : FDR-AX100

FDR-AX100E نخستین Handycam‏ با کیفیت 4K است که دارای حسگر بزرگ CMOS نوع 1.0 با روشنایی پشت Exmor Rاستد. حسگری بسیار بزرگ‌تر از حسگرهای موجود در دوربین‌های فیلم‌برداری عادی که ثبت تصاویری بی‌نقص با کیفیت ۳۴۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل (UHD) چهار برابر بیشتر از Full HD را امکان‌پذیر می‌سازد و در عین حال اجازۀ افزودن جلوه‌های زیبای بوکه را می‌دهد. حسگر 4K با پردازنده فوق قدرتمند BIONZ X متعلق به Sony جفت شده است که برای داشتن تصاویری زنده و واقعی در نظر گرفته شده است. کاهش‌دهنده نویز روی یک ناحیه خاص فناوری بازتولید جزئیات را به‌کار می‌گیرد. ضبط پیش‌رونده 25p به‌همراه عملکرد سینماتون گاما/رنگ از دیگر ویژگی‌های این هندی‌کم هستند.

نظر داوران:

دارندگان تلویزیون‌های 4K/Ultra HD اکنون می‌توانند با دوربین فیلم‌برداری Sony که سرشار از قابلیت‌های خلاقانه است، محتوای خودشان را با کیفیت 4K ایجاد کنند. این دوربین با بهره‌گیری از طراحی جمع‌وجور و سبک و نیز اجزای با کیفیت بالا، پیشرفته‌ترین ابزار را در اختیار فیلم‌سازان قرار می‌دهد. لنز Carl Zeiss Vario‐Sonnar T به حسگر ۱ اینچی Exmor R CMOS پیوسته است و بزرگ‌نمایی نوری ۱۲ برابر را ارائه می‌کند. چندین حالت ضبط، سه عملکرد فیلتر ND و تنظیمات آسان برای استفاده‌ای که همیشه می‌توانید از یک دستگاه حرفه‌ای انتظار داشته باشید، کنترل کامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در عین حال پردازشگر رده حرفه‌ای BIONZ X ضبط با کیفیت 4K را با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه و با کیفیت Full HD را با سرعت ۵۰ فریم بر ثانیه در قالب XAVCS و ضبط تصاویر حرکت آهسته را با سرعت ۱۰۰ فریم بر ثانیه، امکان‌پذیر می‌سازد. علاوه بر این موارد، نمایاب OLED، اتصال Wi‐Fi/NFC، لرزش‌گیر عکس SteadyShot و حالت‌های انتخاب صحنه استفاده از FDR‐AX100E را لذت‌بخش کرده اند. دسترسی به محتوا با کیفیت 4K کم است؟ دیگر این‌طور نیست!

تلویزیون 4K Ultra HD سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: KDL-65X9005B

تلویزیون صفحه‌بزرگ 4K این فصل سونی، BRAVIA X9 است. با X-tended Dynamic Range جدید، تصاویر روشن‌تر و قدرتمندتر از هر زمانی هستند. صفحه‌نمایش TRILUMINOS با نمایش رنگ‌های قرمز زنده و رنگ‌های سبز روشن در صدد بهبود دقت رنگ ها برآمده است. با موتور پردازنده قدرتمند 4K X-Reality PRO، اندازۀ همه‌چیز بدون هیچ ایرادی بزرگ می‌شود. چه در حال تماشای تصاویر با کیفیت 4K باشید چه HD، پایگاه داده‌های 4K ویژه Sony زمینه شبیه به دنیای واقعی و وضوح مناسبی را ارایه می‌کند. تلویزیون X9 به منظور ارایه صدایی غنی‌تر و قدرتمندتر، ظرفیت بزرگ‌تری را برای بلندگو در اختیار قرار می‌دهد.

نظر داوران:

اندازه، صدا و وضوح Ultra HD، همه در یک بستۀ شگفت‌انگیز. تلویزیون KD‐65X9005B متعلق به Sony مناسب برای کسانی است که به دنبال سرگرمی‌های خانگی هیجان‌انگیز و با کیفیت بالا هستند. چه در حال تماشای عکس‌ها و ویدیوهای خودتان باشید یا فیلم‌های Blu‐ray و محتوای تلویزیونی بهینه شده برای 4K یا در حال دیدن محتوایی با کیفیت اصلی 4K باشید، این نمایشگر ۶۵ اینچی LED، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به‌ویژه با امکان کنترلی که بر روی موتور بهینه‌کننده برای 4K به شما می‌دهد. فناوری بی‌همتای Triluminos طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعی و واقعی را ارائه کرده و در عین حال پردازش X‐tended Dynamic Range وضوح فوق‌العاده‌ای را امکان‌پذیر می‌کند. با پشتیبانی از HDMI 2.0، دکودر HEVC داخلی، و سازگاری با HDCP 2.2، این دستگاه برای پخش هرگونه محتوای 4K موجود، آماده است. طراحی خاص شکل قاب دور تلویزیون و بلندگوهای مغناطیس سیال برای ارائۀ صدای بم واقعی و صداهای واضح با فرکانس بالا، با یکدیگر ترکیب شده‌اند. صدای هیچ تلویزیون دیگری تا این اندازه خوب نیست و اگر صدای بم بیشتری هم بخواهید ساب‌ووفر بی‌سیم SWF‐BR100 گزینۀ مناسبی است.

تبلت سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: Xperia Z2 Tablet

sony-eisa-3

سونی با Xperia Z2 Tablet تبلتی را طراحی کرده که هم زیبا و شیک و هم بسیار سبک است. این محصول نازک‌ترین (تنها ۶٫۴ میلی‌متر) و سبک‌ترین (تنها ۴۲۶ گرم برای مدل Wi-Fi و ۴۳۹ گرم برای مدل LTE/3G) تبلت ضد آب جهان است. طراحی تحسین‌شده OmniBalance متعلق به Sony ظاهری دلربا به آن بخشیده است که به‌طور خوشایندی نازک بوده و در عین حال کیفیت ساختی قابل قبولی نیز دارد. پیش‌تر در زومیت به بررسی جامع تبلت اکسپریا Z2 پرداختیم.

نظر داوران:

بسیار نازک، بسیار برازنده، بسیار شیک- Sony Xperia Z2 Tablet برندۀ بی‌چون‌و‌چرای EISA است. این تبلت با طراحی دل‌فریبش و کیفیت تصاویر مبهوت‌کننده‌ای که از نمایشگر LCD IPS ۱۰٫۱ اینچی‌اش نشان می‌دهد، کاربر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. وضوح صفحه‌نمایش این تبلت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل بوده و رنگ‌هایی زنده، مشکی سیر و جزئیاتی بی‌نظیر را نمایش می‌دهد. Xperia Z2 Tablet پرسرعت به یک پردازشگر ۲٫۳ گیگاهرتزی چهارهسته‌ای Qualcomm Snapdragon 801 مجهز بوده و از ۳ گیگابایت رم و سیستم عامل Android نسخۀ ۴٫۴ برای تجربه‌ای بی‌رقیب از وبگردی در حال حرکت، بهره می‌برد. این تبلت برای تماشای فیلم‌های Full HD ایده‌آل بوده و استفاده از آن بسیار آسان است. Xperia Z2 Tablet گواهی IP58 دارد (تا ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱٫۵ متری آب شیرین ضد آب است) و باتری بسیار قدرتمند ۶٫۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی‌اش می‌تواند تا ۱۳ ساعت از عملکرد کامل صوتی و تصویری پشتیبانی کند.

پخش‌کننده صوتی سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: HAP-Z1ES

sony-eisa-4

پخش‌کننده صدای HAP-Z1ES HDD با مهندسی موشکافانه براساس استانداردهای دوستداران و خبرگان دستگاه‌های صوتی، مهندسی شده است. این دستگاه ظریف‌ترین جزییات موسیقی را از فایل‌های صوتی با وضوح بالای امروزی، بیرون می‌کشد. فایل‌های موسیقی بر روی دیسک سخت ۱ ترابایتی پخش‌کننده ذخیره می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از برنامۀ «HAP Music Transfer» به‌صورت بی‌سیم یا با اتصال کابل از کامپیوتر شخصی یا Mac، منتقل کرد. این برنامه به‌ طور خودکار با تازه‌ترین فایل‌های دانلود شده همگام‌سازی می‌شود. بنابراین دیسک سخت پخش‌کنندۀ شما همیشه به‌روز است.

نظر داوران:

شرکت چند ملیتی‌ رقم زنندۀ نقاط عطف مهم فناوری صوتی از جمله Walkman انقلابی، دیسک‌های فشردۀ دیجیتال و SACD بار دیگر دست به اقدامی تازه زده است تا سیستم‌های hi-fi را به بالای فهرست علایق مصرف‌کنندگان بازگرداند. پرچم‌دار سری جدید محصولات صوتی با وضوح بالای این شرکت با نام «hi‐res audio»، پخش‌کنندۀ فایل‌های موسیقی HAP-Z1ES است که به ۱ ترابایت دیسک سخت و درگاه افزایش USB مجهز است. HAP-Z1ES از طریق اترنت یا Wi-Fi به شبکۀ خانگی متصل شده و از طریق پلت‌فرم vTuner دسترسی به ایستگاه‌های رادیوی اینترنتی را امکان‌پدیر می‌کند. این دستگاه برای داشتن عملکردی کاملاً منسجم و مستقل، فایل‌های موسیقی را به‌طور مستقیم از روی دیسک سخت داخلی بازپخش می‌کند. HAP-Z1ES پرحجم و پویا فضای کافی برای ذخیرۀ کافی را در اختیار گذاشته و منبع بی‌نقصی برای همۀ فایل‌های با وضوح بالای دانلود شده می‌باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات