اسنپ‌چت به کمک علی‌بابا به ارزش 10 میلیارد دلار می‌رسد

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
SnapChat یکی از سرویس‌های پیغام رسان معروف است که پیشنهاد خرید 3 میلیارد دلاری فیس‌بوک را رد کرد، شاید همین امر موجب راه‌اندازی سرویس Bolt توسط اینستاگرام، دیگر خرید فیس‌بوک شد؛ اما این موضوع خللی در فعالیت‌های اسنپ‌چت ایجاد نکرده و این کمپانی درصدد افزایش سرمایه‌ی اولیه خود است.
تبلیغات

گویا توسعه‌دهندگان اسنپ‌چت از همان ابتدای کار برنامه‌ی مدونی را برای پیشرفت سرویس و اپلیکیشن خود در نظر گرفته‌اند. براساس اخبار منتشر شده این کمپانی درنظر دارد تا به کمک علی‌بابا ارزش کمپانی را به  ۱۰ میلیارد دلار برساند. براساس گزارش بلومبرگ در حال حاضر طرفین در حال گفتگو هستند و احتمال دارد تا تغییراتی در میزان سرمایه‌گذاری انجام شده رخ دهد. هرچند احتمالا اسنپ‌چت و علی‌بابا به این زودی‌ها در مورد میزان سرمایه‌گذاری به نتیجه‌ای نرسند.

سرمایه‌گذاری انجام شده می‌تواند ارزش کمپانی اسنپ‌چت را برابر کمپانی‌های دراپ‌باکس و Airbnb قرار دهد. Uber نیز اخیراً خبر از بالارفتن ارزش این کمپانی و رسیدن آن به 17 میلیارد دلار داده است. WhatsApp نیز که یکی دیگر از خرید‌های غول شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک است، هم اکنون ارزشی برابر 19 میلیارد دلار دارد.

انتظار می‌رود کمپانی علی‌بابا در اولین عرضه‌ی عمومی سهام این اسنپ‌چت، سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری را انجام دهد که بزرگ‌ترین خرید سهام در اولین روز عرضه‌ی آن در تالارهای بورس میان کمپانی‌های عرصه‌ی فناوری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات