شرط اپل برای شارپ؛ تولید نمایشگر برای همه شرکت‌ها آزاد ولی برای سامسونگ ممنوع

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شارپ مدتها است که وظیفه تولید نمایشگرهای اپل را بر عهده دارد و یک واحد تولیدی را بطور کامل در کامیامای ژاپن به این امر اختصاص داده است. اما به نظر می‌رسد تحولات جدیدی در این زمینه در حال وقوع است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در حال حاضر واحد تولیدی شماره یک کامیاما با نرخ عملیاتی 90 درصد مشغول به کار است و نمایشگرهای مورد نیاز آیفون 6 را تولید می‌کند. اما با توجه به این که تقاضای اپل برای تولید نمایشگر در فصول مختلف سال دارای نوسان زیادی است، شارپ در نظر دارد تا بخشی از توان تولید نمایشگر خود را برای شرکت‌های چینی تولید کننده گوشی‌های هوشمند اختصاص دهد. از این رو شارپ درصدد است تا با پرداخت هزینه خرید تجهیزات مورد نیاز تولید نمایشگر که قبلا به کمک اپل خریداری شده‌اند، اختیار تولید نمایشگرها را بصورت مستقل بدست بگیرد. این شرکت ژاپنی امیدوار است تا با پرداخت 293 میلیون دلار معامله با اپل را به سرانجام برساند.

واحد تولیدی شماره یک کامیاما در جلو تصویر و واحد شماره 2 در پشت تصویر و سمت راست آن

در این میان اپل مشکلی با پذیرش پیشنهاد شارپ ندارد اما یک شرط را مطرح کرده است. اپل پیشنهاد شارپ را می‌پذیرد به شرطی که این شرکت ژاپنی برای رقیب اصلی اپل در دنیای گوشی‌های هوشمند یعنی سامسونگ نمایشگر نسازد.

اگرچه سامسونگ از نمایشگرهای OLED توسعه داده شده توسط خود در محصولاتش استفاده می‌کند، اما مدل‌هایی از سامسونگ هم هستند که اغلب از نمایشگرهای ال‌سی‌دی بهره می‌برند و همین معدود مدل‌های سامسونگ هم حجم زیادی از بازار را شامل می‌شوند که طبیعتا فرصت خوبی را برای شارپ فراهم می‌سازند.

هنوز خبری مبنی بر این که آیا شارپ حاضر است تا شرط اپل را بپذیرد یا خیر به بیرون درز نکرده ولی بسیار سخت است که بپذیریم شارپ مطابق میل اپل رفتار کند.

نظر شما چیست؟ آیا شارپ باید به تجارت با شرایط  اپل ادامه دهد یا مسیر خود را بصورت مستقل دنبال نماید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات