ناسا قصد دارد پهپاد اکتشافی خود را به بزرگ‌ترین قمر زحل بفرستد

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
قمر زحل از نظر جغرافیایی، بسیار شبیه زمین است و روی سطح آن، دریاچه‌هایی از مواد هیدروکربنی (مانند نفت) مشاهده شده است.
تبلیغات

با وجود دمای فوق‌العاده پایین -179 درجه سلسیوس در تایتان، یعنی بزرگ‌ترین قمر زحل، دانشمندان امیدوارند بتوانند آن را به سکونتگاهی برای انسان‌ها تبدیل کنند؛ زیرا این قمر از نظر جغرافیایی، بسیار شبیه زمین است و روی سطح آن، دریاچه‌هایی از مواد هیدروکربنی (مانند نفت) مشاهده شده است. در ادامه‌ی به شرح برنامه‌های جدید ناسا برای این منظور می‌پردازیم.

در سال 2005 بود که کاوشگر مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا در قالب مأموریت Cassini- Huygens بر روی تایتان فرود آمد و اطلاعات جالبی را به زمین مخابره کرد.

اکنون ناسا قصد دارد تا دوباره به این قمر بازگردد و جستجوهایش را ادامه دهد؛ اما این بار به جای استفاده از یک کاوشگر، قرار است یک پهپاد 4 ملخ (Quadrotor) مورد استفاده قرار گیرد که به همراه تمامی حسگرها، دوربین و تجهیزات جانبی‌اش، تنها 10 کیلوگرم وزن دارد.

این پهپاد پس از رها‌شدن از یک بالون هسته‌ای حمل‌کننده (معروف به کشتی موتوری) و فرود بر تایتان، به تهیه‌ی تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالا از سطح این قمر خواهد پرداخت؛ همچنین می‌تواند از خاک و سنگ‌های سطح قمر عکس‌های میکروسکوپی گرفته یا نمونه‌برداری کند تا بعداً در "کشتی موتوری" مورد آزمایش قرار گیرند. ناسا این پهپاد را با همکاری شرکت AeroVironment خواهد ساخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات