مایکروسافت با تکذیب ارائه‌ی کورتنا برای اندروید و iOS، وعده‌ی انتشار آن را برای ویندوز داد

یک‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که دیروز در زومیت خواندید، در جریان برگزاری کنفرانس مایکروسافت در سیاتل، مارکوس اَش، مدیربرنامه‌های کورتنا در ویندوزفون اعلام کرد که مایکروسافت برنامه‌هایی برای عرضه‌ی دستیار صوتی ویندوزفون  برای اکوسیستم اندروید و iOS دارد. اما این اظهار نظر با واکنش‌های بسیاری روبرو شد. وی برای روشن کردن این ماجرا توضیحاتی را در حساب‌کاربری توئیتر خود داده است.
تبلیغات

همانطور که گفتیم اظهار نظر اَش با واکنش‌هایی از جانب کاربران و طرفداران ابزارهای ویندوزی روبرو شد، که اعتقاد داشتند با این کار، ردموندی‌ها جواهر ناب اکوسیستم موبایل خود را در اختیار سایر پلتفرم‌ها قرار می‌دهد.

اَش پس از مشاهده‌ی این واکنش‌ها، در توضیحاتی اولین هدف را توسعه‌ی هرچه بیشتر کورتنا عنوان کرده است تا این دستیار صوتی بدل به بهترین نمونه‌ی ممکن در میان پلتفرم‌های تلفن‌های‌هوشمند گردد. همچنین وی عرضه‌ی این دستیارصوتی برای سایر کشورها را نیز در راس امور خوانده و عرضه‌ی کورتنا در چین و انگلستان را در هفته‌های آتی وعده داده است.

اَش با انتشار سلسله‌ی توییت‌هایی در حساب‌کاربری خود که شامل 9 هدف اصلی از نظر وی است، به تشریح کلی برنامه‌ ردموندی‌ها در مورد کورتنا پرداخته است. اَش در این توئیت‌ها اعلام کرده است که پس از توسعه‌ی بیش از پیش کورتنا و عرضه‌ی آن در سایر کشورها، ردموندی‌ها این دستیار صوتی را وارد سیستم‌عامل ویندوز خود نیز خواهند کرد تا کاربران بیشتری شانس کار با این دستیارصوتی را داشته باشند.

4. After we execute on #1 - #3, we have started to THINK about #Cortana on #Windows so more #Microsoft customers experience her.— Marcus Ash (@marcusash) June 14, 2014

وی همچین اطمینان داده است که بهترین تجربه‌ی ممکن از کورتنا در اختیار کاربران اکوسیستم ویندوز قرار خواهد گرفت و اطمینان داده است که بهترین دسترنج تلاش‌های ردموندی‌ها ابتدا برای کاربران سیستم‌های مبتنی بر ویندوز و ویندوزفون در دسترس خواهد بود.

وی همچنین احتمال داده است تا شاید پس از انجام تمامی مراحل فوق، مایکروسافت دستیار صوتی خود را برای سایر پلتفرم‌ها ارائه دهد که هنوز در مرحله‌ی سخن است.اَش وعده داده است که در چهار ماه آینده کاربران به قدرت کورتنا و قابلیت‌های ان پی خواهند برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات