اپل مشکلات اخیر به وجود آمده در iMessage را حل کرده است

یک‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که قبلا آیفون داشته و پس از مهاجرت به اندروید با مشکلاتی در دریافت پیام‌ها روبرو شده‌اید، تنها نیستید. اپل به تازگی درباره مشکلی که مدتی است بسیاری را ناراحت کرده توضیحاتی را ارائه نموده است.
تبلیغات

اگر کاربر iOS بوده‌اید حتما می‌دانید که همواره کاربران اکوسیستم اپل پس از تعویض آیفون خود و خرید نسخه جدیدتر آن با مشکلاتی در دریافت پیامک‌ها مواجه بوده‌اند. اخیرا این ماجرا به سایر تلفن‌های هوشمند، یعنی تلفن های اندرویدی نیز کشیده شده بود که منجر به اعتراض و حتی شکایت برخی کاربران از اپل شده بود.

حال به نظر می‌رسد که کاپرتینویی‌ها در پی راه‌حلی برای این مشکل هستند.

به گزارش Re/code، اپل دلیل بروز این مساله در هفته‌های اخیر را مشکلات مربوط به سرورش اعلام نموده است و ادعا نموده که این مشکل هم‌اکنون حل شده است. همچنین این کمپانی به دنبال آن است که در آینده با یک بروزرسانی این مساله را به طور کامل حل نماید.

iMessage سیستم پیام‌رسانی ویژه اپل است که از طریق آن می‌توان خارج از شبکه اپراتور مخابراتی به صورت رایگان به تبادل پیامک با دوستانتان بپردازید، اما این ویژگی تنها در حالتی قابل استفاده است که هر دو طرف آیفون داشته باشند. اگر شخصی به ناگاه آیفون خود را کنار گذاشته و سیم‌کارت خود را در یک تلفن هوشمند اندرویدی قرار دهد، ممکن است سرورهای اپل تصور کنند که وی هنوز کاربر آیفون است و نتوانند تغییر گوشی را تشخیص دهند. این مشکل وقتی به وجود می‌آید که کاربر پیش از تعویض تلفن خود از حساب iMessage خود خارج نشده باشد. در این صورت ممکن است پیامک‌های ارسالی کاربر جایی در دل سرورهای اپل گم و گور شوند!

تنها راهی که وجود داشت این بود که کاربر باید به مدت یک ماه صبر می‌کرد تا حساب iMessage وی ریست شده تا بتواند به راحتی به ارسال و دریافت پیام بپردازد.

اپل ادعا نموده که این مشکل را در سرورهای خود حل نموده، اما گفته می‌شود که با ارائه یک بسته بروزرسانی این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد. شاید اپل مجبور باشد برای آن که اطمینان حاصل کند که تلفن‌های بازیافت شده‌اش دچار این مشکل نیستند، تعامل بهتری با اپراتورها داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات