PowerColor کارت Radeon RX 5700 XT را با خنک‌کننده مایع عرضه می‌کند

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
PowerColor و EK برای عرضه‌ی Radeon RX 5700 XT مجهز به بلوک خنک‌کننده‌ی مایع همکاری می‌کنند که بازده بیشتر و دمای کمتر ثمره‌ی این همکاری خواهد بود.
تبلیغات

بی‌تردید AMD بزرگ‌ترین برنده‌ی رقابت شرکت‌های تولیدکننده‌ی سیستم خنک‌کننده‌ی کارت‌های گرافیک‌ خانواده Navi است. شرکت‌هایی چون MSI ،ASUS ،ASRock ،XFX ،SAPPHIRE و به‌ویژه Powercolor نمونه‌هایی از بهترین خنک‌کننده‌های سفارشی‌شده‌ را تولید می‌کنند و خبر همکاری Powercolor و EK برگ برنده‌ی دیگری در بازار رنگارنگ کارت‌های گرافیک برای AMD خواهد بود. Powercolor تصاویری از کارت گرافیک Radeon RX 5700 XT با خنک‌کننده مایع موسوم به Liquid Devil را منتشر کرده که احتمالا بهترین نمونه از کارت گرافیک خانواده‌ی Navi است.

power color EK/پاور کلر ای کی

با کمی ویرایش تصویر می‌توان به‌راحتی نماد تولیدکننده‌ی بلوک‌ مایع حرفه‌ای EK را روی قسمت پایین این کارت دید که همکاری دو شرکت را تأیید می‌کند. این بلوک به سیستم‌های متداول آبی متصل خواهد شد که میزان کارایی را افزایش و دمای کارت را کاهش می‌دهد؛ اما نمیتوان انتظار داشت که این افزایش بازده ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد؛ زیرا مایع استفاده‌شده در آن آب است.

power color EK/پاور کلر ای کی

این بلوک به‌‌صورت اختصاصی برای Powercolor طراحی و علامتی مشابه اهریمن یخی دارد. همچنین احتمالا از سیستم رنگ RGB معمول با حالت پیش‌فرض قرمزرنگ بهره خواهد برد و انتظار می‌رود افزایش سرعت ۱ تا ۲ درصدی را نصیب خریداران کند. نمی‌توان اطلاعات بیشتری از تصویر منتشرشده به‌دست آورد و تاریخ انتشار این محصول نیز مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات