فرمول یک ۲۰۱۹ و جایزه بزرگ ابوظبی با قهرمانی همیلتون خاتمه یافت

یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
مهم‌ترین رقابت اتومبیل‌رانی در سال ۲۰۱۹، موفقیت کاملی برای تیم مرسدس بود. با اتمام آخرین مسابقه در ابوظبی، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس با اختلافی قابل‌توجه، رتبه‌های اول و دوم فصل ۲۰۱۹ را کسب کردند.
تبلیغات

ابوظبی در سال‌های گذشته، آخرین ایستگاه مسابقات جهانی فرمول یک بوده است. پایتخت امارات متحده عربی تاکنون ۱۱ رقابت جایزه بزرگ را میزبانی کرده؛ درحالی‌که لوئیس همیلتون با ۵ قهرمانی در یاس مارینا رکورددار است. راننده‌ی پرافتخار مرسدس، امروز برای یازدهمین مرتبه در این فصل، روی سکوی اول ایستاد؛ ضمن اینکه سابقه‌ی پنجاه قهرمانی بعد از پول‌پوزیشن را برای خود ثبت کرد. حالا لوئیس همیلتون، علاوه‌بر ۶ عنوان قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توانسته است ۸۸ پول‌پوزیشن و ۸۴ مرتبه ایستادن روی سکوی نخست جشن را بگیرد.

Max Verstappen  مکس وشتاپن

هفتادمین دوره‌ی مسابقات فرمول یک، قهرمانی آسان برای لوئیس همیلتون و تیم مرسدس را به‌دنبال داشت که البته از آغاز این رقابت‌ها قابل پیش‌بینی بود. در عوض، مقام سومی مکس ورشتاپن راننده‌ی اصلی تیم ردبول و پنجم شدن سباستین فتل، راننده‌ی اصلی تیم فراری، نتایج عجیب‌ فصل ۲۰۱۹ را رقم زدند. همیلتون با ۴۱۳ امتیاز و هم‌تیمی او والتری بوتاس با ۳۲۶ امتیاز، قهرمان و نائب‌قهرمان امسال شدند. مکس ‌ورشتاپن با ۲۷۸ امتیاز به جایگاه سوم رسید؛ درحالی‌که چارلز لکلرک راننده‌ی جوان فراری، ۲۶۴ امتیازی و چهارم شد. امسال، کم‌تر کسی انتظار داشت سباستین فتل راننده‌ی اصلی فراری و دارنده‌ی ۲ قهرمانی فرمول یک جهان، با رده‌ی پنجمی فصل ۲۰۱۹ را به پایان رساند.

hamilton

حتی آخرین مسابقه‌ی امسال هم، رقابتی ساده برای همیلتون بود. او با اختلاف ۱۶.۷۷۲ ثانیه نسبت به نفر دوم، قهرمان جایزه بزرگ ابوظبی ۲۰۱۹ شد. مکس ورشتاپن و چارلز لکلکرک هم در ادامه‌ی عمکلرد خوب خود، سکوهای بعدی را کسب کردند با این تفاوت‌ که اختلاف زمانی این دو نفر هم بیش از ۲۶ ثانیه بود. والتری بوتاس، تنها ۰/۰۵۶ ثانیه دیرتر از لکلکرک به خط پایان رسید و چهارم شد. پایان مسابقه در یاس مارینا، جایگاه ناامیدکننده‌ی پنجمی را برای سباستین فتل ثبت کرد که سال گذشته، مهم‌ترین رقیب همیلتون به حساب می‌آمد. اختلاف زمانی فتل با همیلتون در این رقابت، ۶۴.۳۵۷ ثانیه بود.

پرونده‌ی مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۱۹ بسته شده است؛ اما تیم‌های شرکت‌کننده هفته‌ی آینده در تست‌های پایان فصل حاضر خواهند بود. آزمون‌های پیش‌فصل ۲۰۲۰، چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ انجام می‌شود و یک‌شنبه ۲۵ اسفندماه امسال، اولین رقابت جایزه بزرگ ۲۰۲۰ در استرالیا برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات