خودپرداز بیت کوین یا BTM در نمایشگاه تراکنش ایران رونمایی شد

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
در جریان پنجمین دوره‌ی نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2019) محصولات جدیدی رونمایی شد که ازجمله‌ جالب‌ترین این ابزار‌ها باید به خودپرداز بیت‌کوین یا BTM اشاره کرد.
تبلیغات

نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2019) از روز گذشته کار خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های پارک گفت‌وگو آغاز کرده است. این نمایشگاه علاوه‌بر میزبانی کارگاه‌ها و سخنرانی‌های مختلف، شاهد رونمایی چندین محصول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید بوده است. ازجمله‌ محصولات جذاب و جالبی که در این نمایشگاه رونمایی شد، دستگاه‌ خودپرداز بیت‌کوین است که دو شرکت در این نمایشگاه آن را رونمایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ارز دیجیتال

سیتکس

سیتکس یکی از دو شرکتی بود که در نمایشگاه ITE 2019 خودپرداز بیت‌کوین خود را رونمایی کرد. براساس اطلاعات ارائه‌شده‌ی مسئولان سیتکس، این دستگاه خودپرداز را خود این شرکت طراحی و تولید کرده است. باتوجه‌به اختلال اینترنت، امکان مشاهده‌ی عملی عملکرد این دستگاه فراهم نبود؛ مسئولان غرفه‌ی سیتکس اعلام کردند این دستگاه از چهار رمزارز پشتیبانی می‌کند که البته در‌حال‌حاضر، تنها امکان خرید‌و‌فروش بیت‌کوین وجود دارد. ازجمله‌ قابلیت‌های دستگاه BTM سیتکس پشتیبانی از کیف‌پول الکترونیک یا ولتی به‌نام «سیوا» است که شرکت سیتکس توسعه داده است. با استفاده از دستگاه خودپرداز بیت‌کوین سیتکس، کاربران می‌توانند خرید یا فروش رمزارز را پای دستگاه انجام دهند و حتی درصورت فروش، مبلغ مدنظر را به‌صورت نقدی دریافت کنند.

نکته‌ی جالبی که می‌توان درباره‌ی سیتکس و دستگاه خودپردازش اشاره کرد، پشتیبانی از توکن خود این شرکت بود که البته هنوز فرایند‌ انتشار و ICO آن نهایی نشده است. براساس اطلاعات ارائه‌شده، کاربران می‌توانند در زمان خریدوفروش رمزارزهای پشتیبانی‌شده‌ی دستگاه خودپرداز این شرکت، به‌جای دریافت یا پرداخت وجه با ریال یا هر وجه دیگری، تراکنش را با استفاده از توکن سیتکس انجام دهند. در‌صورتی‌که کاربران به این کار تمایل نداشتند، باید با شارژ کیف‌پول سیوای خود با استفاده از پرداخت ریالی و درگاه بانکی، ثبت سفارش کنند و رمزارز خود را بخرند. همچنین درصورت فروش‌، خودپرداز سیتکس می‌تواند علاوه‌بر پرداخت نقدی، وجه مدنظر را به کیف‌پول الکترونیک سیوا یا حساب بانکی شخص منتقل کند. 

خودپرداز بیت‌کوین

شرکت دیگری که در این نمایشگاه دستگاه خودپرداز بیت‌کوین خود را به‌نمایش گذاشته بود، شرکت دانش‌بنیان سبحان بود. BTM این شرکت توانست پنج رمزارز مختلف را پشتیبانی کند. نکته‌ی جالب درباره‌ی دستگاه خودپرداز رمزارز سبحان تجهیز آن به دستگاه POS یا کارت‌خوان بود که درصورت تمایل برای خرید، کاربر می‌توانست مبلغ مدنظر را به‌صورت مستقیم ازطریق کارت پرداخت کند. پس از پرداخت مبلغ مدنظر، کاربر می‌توانست با قراردادن آدرس والت رمزارز خود را دریافت کند. البته خودپرداز بیت‌کوین برای افرادی که آدرس والت خود را به‌همراه نداشتند، تدبیری اندیشیده بود. این دستگاه درصورت نداشتن آدرس والت برای دریافت رمزارز، خود با ایجاد والت رمزارز خرید‌شده را به آن انتقال و کد آن را ازطریق رسید دراختیار کاربر قرار می‌داد. 

باتوجه‌به همه‌گیرشدن رمزارزها در ایران و بسیاری از نقاط جهان، خودپرداز‌های بیت‌کوین یکی از موضوعاتی بود که نظر بسیاری را به‌خود جلب کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات