نظرسنجی: قطعی اینترنت چه تاثیری در کسب‌و‌کار و زندگی شما داشته است؟

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
قطعی اینترنت طی چند روز گذشته ضربه‌ی زیادی به بسیاری از کاربران و کسب‌و‌کار‌ها زده است. این مساله چه ضرری برای شما داشته است.
تبلیغات

از روز شنبه ۲۵ آبان ماه، شاهد مشکلات گسترده‌ای در اینترنت کشور بوده‌ایم. اختلالات در وهله‌ی اول از برخی مناطق آغاز شد و از یکشنبه (۲۶ آبان) شب دسترسی کاربران تمامی کشور به اینترنت بین‌المللی قطع شد. به همین دلیل تنها دسترسی به سایت و سرویس‌های داخلی ممکن است و وب‌سایت‌های خارجی اعم از موتور‌های جستجو، سرویس‌های ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و ... از دسترس خارج شده‌اند. دستور قطع اینترنت توسط شورای امنیت کشور به‌صورت مستقیم به تمامی اپراتور‌های موبایل و اینترنت صاده شده است. 

قطعی اینترنت بین‌الملل تاثیر گسترده‌ای بر زندگی کاربران، فریلنسر‌ها و صاحبان کسب‌و‌کار داخلی داشته است. این فقدان برای کسب‌وکارهایی که اینترنت برایشان به‌منزله‌ی خون در رگ به‌شمار می‌آید، بیش‌از‌پیش ملموس است؛ به‌طوری‌که برخی از کسب‌وکارها در روزهای اخیر و پس از قطعی و اختلال ایجادشده، دست‌به‌دامان ارسال پیامک شدند و از این طریق کاربران خود را از ادامه‌ی فعالیتشان در بستر اینترانت داخل کشور آگاه می‌کنند. البته این موضوع فقط کار شرکت‌های اینترنتی را مختل نکرده است؛ بلکه تقریبا اغلب کسب‌وکارها و افرادی که با یکدیگر ازطریق پیام‌رسان‌های مختلف و سرویس‌های ایمیل و سایر خدمات ارتباط داشتند، به‌نوعی فلج شده‌اند. 

متاسفانه بسیاری از جوانب و زیان‌های ناشی از قطع اینترنت هنوز پنهان است و گزارشی جامع از آن در دسترس نیست. زومیت همواره در راستای بهبود شرایط کاربران و کسب‌و‌کارهای داخلی تلاش کرده‌ است و در شرایط کنونی نیز در نظر دارد با بازتاب مشکلات پیش آمده برای کاربران، زمینه‌سازی را برای بهبود آن فراهم کند. به همین دلیل خواهشمندیم در راستای شفافیت تبعات قطع اتصال به شبکه‌ی بین‌المللی اینترنت، مشکلات، چالش‌ها و زیان‌های مادی و معنوی که طی چند روز گذشته تجربه‌ کرده‌اید، را در بخش نظرات همین پست ذکر کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات