یاهو ژاپن و لاین با یکدیگر ادغام می‌شوند

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه سافت‌بانک اعلام کرد تا سال آینده، یاهو ژاپن، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت، به‌منظور رقابت با رقبای خارج از ژاپن، با پیام‌رسان لاین، یکی از زیرمجموعه‌های گروه ناور ژاپن ادغام خواهد شد.
تبلیغات

گروه سافت‌بانک اعلام کرد امروز برای ادغام هولدینگ Z، زیرمجموعه‌ای از سافت‌بانک معروف به یاهو ژاپن و پیام‌رسان لاین به توافق دست‌ یافته است. آن‌ها امیدوار‌ند با این اقدام موقعیت بهتری درمقایسه‌با رقبا پیدا کنند. Nekkei خبر این ادغام را گزارش داده‌ و انتظار می‌رود تا اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) کامل شود.

سافت‌بانک و ناور (Naver)، مالک لاین، هرکدام ۵۰ درصد از هولدینگ جدید را دراختیار خواهند داشت و لاین و هولدینگ Z را اداره خواهند کرد. با این همکاری، سافت‌بانک و ناور امیدوار هستند تا موقعیت بهتری با پرتال جست‌وجوی یاهو ژاپن و نرم‌افزار پیام‌رسان لاین و دیگر کسب‌وکارهایشان درمقایسه‌با رقبای آمریکایی و چینی خود پیدا کنند.

سافت بانک

سافت‌بانک در بیانیه‌ی خود آورده است:

در بازار اینترنت، شرکت‌های خارجی، به‌ویژه شرکت‌های واقع در ایالات‌ متحده و چین، حکم‌فرمایی می‌کنند و حتی وقتی بحث ابعاد شرکت‌ها می‌شود، فرق بزرگی بین شرکت‌های خارجی و شرکت‌های موجود در آسیا، به‌غیر از چین است.

لاین یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های ژاپن و تایوان و تایلند است؛ اما با وجود ارائه‌ی سرویس‌های بی‌شمار، مانند لاین‌پی و لاین‌تاکسی و لاین‌موزیک، با دیگر رقبا دست‌وپنجه نرم می‌کند. یاهو ژاپن یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جست‌وجوی این کشور است؛ اما با گوگل و دیگر رقبا مانند سایت‌های فروش اینترنتی علی‌بابا و راکوتن (Rakuten) در حال رقابت است.

به‌گفته‌ی سافت‌بانک و ناور، پس از ادغام همکاری بین زیرمجموعه‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری این دو شرکت، آن‌ها می‌توانند در هوش مصنوعی و دیگر بخش‌ها مانند جست‌وجو، تبلیغات، پرداخت و خدمات مالی پیشرفت کنند.

لاین / Line Messenger

این ادغام دارایی‌های لاین ازقبیل سهام و ابزارها و اوراق بهادار قابل‌تبدیل آن را دربر می‌گیرد. سهام قابل‌عرضه و باقی‌مانده‌ی لاین ۵۲۰۰ ین خواهد بود؛ یعنی ۱۳/۴۱ درصد از ارزش باقی‌مانده‌ی سهام عادی لاین که صرافی سهام توکیو ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) قبل از اخبار این ادغام اعلام‌ کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات