سامسونگ سنسور اثر انگشت و دوربین را زیر نمایشگر گوشی جای خواهد داد

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد این کمپانی قصد دارد افزون بر سنسور اثر انگشت، دوربین را نیز زیر صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد.
تبلیغات

با توجه به اینکه شرکتی مثل ویوو موفق شده تا از اولین سنسور اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش ساخت خود رونمایی کند، این شرایط برای کمپانی‌های بزرگی مثل سامسونگ، اپل، هواوی و شرکت‌های دیگر کمی نگران کننده به‌نظر می‌رسد زیرا کمپانی‌های نامبرده، در این حوزه میلیون‌ها دلار را صرف تحقیق و توسعه کرده‌اند ولی تا کنون هیچ‌راه‌حلی برای ساخت سنسورهای یاد شده به‌دست نیاورده‌اند.

مسلما تمام این شرکت‌ها در حال کار روی سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مخصوص به خود هستند و فقط زمانی این سنسورها را در محصولات خود به کار خواهند گرفت که فرآیند تولید آن‌ها به بهترین نحو انجام شود. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ پا را کمی فراتر گذاشته و علاوه بر سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند، قصد دارد که دوربین را هم در زیر نمایشگر قرار دهد. در واقع پتنتی که اخیرا توسط سامسونگ در WIPO (سازمانی جهانی مالکیت معنوی) به ثبت رسیده، نشان از این دارد که این غول کره‌ای قصد دارد علاوه بر سنسور اثر انگشت، دوربین گوشی‌های هوشمند خود را نیز در زیر نمایشگر جای دهد. سامسونگ برای اجتناب از اضافه شدن حاشیه در بالای نمایشگر گوشی‌های خود، تصمیم گرفته تا دوربسن سلفی و سنسورهای جلو دستگاه را هم زیر نمایشگر قرار دهد.

پتنت دوربین زیر نمایشگر

سامسونگ در توضیحات این پتنت اشاره کرده که در این روش، دوربین گوشی هوشمند در برش‌هایی که در صفحه‌نمایش دستگاه ایجاد شده، قرار خواهد گرفت. اپرچه این روش هوشمندانه به نظر می‌رسد اما شاید قرار دادن دوربین در زیر نمایشگر سخت‌تر از آن باشد که ما فکر می‌کنیم. همچنین باید توجه داشت که نسبت نمایشگر به بدنه‌ی گوشی هوشمندی که در پتنت مورد بحث دیده می‌شود، تقریبا ۱۰۰ درصد است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این روش سامسونگ سرانجام در تولید گوشی‌های هوشمند بعدی این‌کمپانی کره‌ای به‌کار گرفته خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات