نگاهی به ویژگی‌های صفحه‌ نمایش Infinity Display گلکسی اس 8 سامسونگ

جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
از جمله‌ی بزرگ‌ترین تغییرات گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ، صفحه‌ی نمایش این گوشی است که با نام Infinity Display شناخته می‌شود.
تبلیغات

سامسونگ طی اولین روزهای بهار سال جاری میلادی نسل جدید گوشی هوشمند پرچمدار از سری گلکسی اس خود را رونمایی کرد. کره‌‌ای نسل جدید گوشی هوشمند پرچمدار خود را با تغییرات گسترده‌ای را راهی بازار کردند که از جمله‌ی بارزترین این تغییرات باید به نمایشگر از کران گذر (Infinity Display) مورد استفاده در دو نسخه‌ی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس اشاره کرد. سامسونگ برای اولین بار از نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ در گوشی‌هوشمندش استفاده کرد و از این‌رو علاوه بر امکان بکارگیری یک نمایشگر بزرگ‌تر در گوشی به لطف حذف حاشیه‌های بالا و پایین، گوشی خود را بسیار خوش دست کرده است. در واقع با در دست گرفتن گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس قبول این نکته که یک گوشی با نمایشگر ۵.۸ و ۶.۲ اینچی در دست گرفته‌اید، بسیار دشوار می‌کند.

دوربین گلکسی اس 8 در مقایسه با دوربین گلکسی اس 7

صفحه‌ی نمایش گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در طرفین دارای لبه‌های خمیده است که این یک ویژگی به عاریه گرفته شده از گلکسی اس ۷ اج است. سامسونگ در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس عرض گوشی را کاهش داده و در عوض به بلندای آن اضافه کرده تا نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ را به دست بیاورد. در واقع استفاده از نمایشگر بزرگ باعث نشده تا گلکسی اس ۸ بزرگ‌تر از گلکسی اس ۷ باشد. این گوشی هوشمند با وجود اینکه ابعاد بزرگ‌تری ندارد، اما به لطف کاهش حاشیه‌ها ۱۴ درصد بزرگ‌تر مساحت صفحه‌ی نمایش گلکسی اس ۷ بوده و ۵۷۵٫۰۰۰ پیکسل بیشتر نیز دارد.

به ادعای سامسونگ گلکسی اس ۸ اولین گوشی‌هوشمندی است که از استاندارد mobile HDR Premium بهره می‌برد. با توجه به پشتیبانی از چنین استانداری توسط نمایشگر گلکسی اس ۸، محتوای ویدیویی نظیر فیلم‌های سینمایی در بهترین حالت ممکن نمایش می‌دهد. با توجه به اینکه گلکسی اس ۸ از وجود نمایشگری با رزولوشن +qHD بهره می‌برد، از این‌رو جزئیات در بازی‌ها، تصاویر ویدیویی به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شوند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ نمایشگر امولد گلکسی اس ۸ با رزولوشن +QHD قادر است تا ۱۶ میلیون رنگ مختلف را نمایش دهد. این صفحه‌ی نمایش در مجموع از ۴.۱ میلیون پیکسل تشکیل شده است.

همانطور که اشاره کردیم گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از بزرگ‌ترین نمایشگر‌هایی بهره می‌برند که تا امروز در گوشی‌های سری گلکسی اس تعبیه شده است. محاسبات انجام شده نشان از این دارد که صفحه‌ی نمایش ۵.۸ اینچی گلکسی اس ۸ با تراکم پیکسلی ۵۷۰ پیکسل در هر اینچ بیش از ۸۴ درصد از مساحت پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. گلکسی اس ۸ پلاس نیز با صفحه‌ی نمایش ۶.۲ اینچی و تراکم پیکسلی ۵۲۹ پیکسل در هر اینچ ۸۳ درصد از مساحت پنل جلویی را به خود اختصاص داده است.

شاید از خود بپرسید که مزیت استفاده از نمایشگری به نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ چیست یا افزایش سایز نمایشگر چه قابلیت‌هایی را می‌تواند به همراه داشته باشد؟ افزایش سایز نمایشگر در کنار پیروی از نسبت تصویر ۱.۵ به ۹ باعث شده تا بتوان دو پنجره‌ی مربعی شکل مساوی در نمایشگر داشت که همین موضوع اجرای اپلیکیشن‌ها و کنار هم قراردادن پنجره‌ی آن‌ها را لذت بخش می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

علاوه بر بهبود و تغییر نسبت تصویر گلکسی اس ۸ در مقایسه با گلکسی اس ۷، سامسونگ کیفیت امولد مورد استفاده در این گوشی هوشمند را نیز بهبود داده است. نمایشگر گلکسی اس ۸ سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی صفحه‌ی نمایش با سایز کوچک و متوسط در آزمایش‌های دیسپلی‌میت نتایج بسیار خوبی را رقم زده است. براساس نتایج بدست آمده در آزمایش‌های زومیت، صفحه‌ی نمایش گلکسی اس ۸ قادر است تا با بهره‌گیری از رزولوشن ۲٫۹۶۰ در ۱٫۴۴۰ به روشنایی بیش از ۱٫۰۰۰ نیت دست پیدا کند که پیش از این دیسپلی‌میت نیز به نتایج مشابهی رسیده بود. صفحه‌ی نمایش گلکسی اس ۸ از ۱۱۳ درصد از طیف رنگ DCI-P3 و ۱۴۲ درصد از طیف رنگ sRGB را پشتیبانی می‌کند. به گزارش دیسپلی میت، نمایشگر گلکسی اس ۸ از تراشه‌ای جداگانه برای پشتیبانی از حالت Always On Display پشتیبانی می‌کند.

با توجه به اینکه صفحه‌ی نمایش گلکسی اس ۸ بزرگ‌تر شده، شاید تصویر این باشد که انرژی مصرف شده توسط این نمایشگر بیشتر از گلکسی اس ۷ است، اما یافته‌های دیسپلی میت نشان از این دارد که مصرف انرژی صفحه‌ی نمایش گلکسی اس ۸ در مقایسه با گلکسی اس ۷ چندان تفاوتی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات