مدل تعرفه‌ اینترنت نامحدود نهایی شد

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
مدل تعرفه‌گذاری برای عرضه‌ی اینترنت ثابت نامحدود، امروز برای تصویب به کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات تقدیم شد.
تبلیغات

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره‌ی موضوع پرحاشیه‌ی این روزهای اینترنت ایران (عرضه‌ی اینترنت ثابت نامحدود) در صفحه‌ی اینستاگرامش خبر از  نهایی شدن مدل تعرفه‌‌گذاری اینترنت نامحدود داد. آذری جهرمی اعلام کرده است که پیشنهاد این طرح امروز به کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات تحویل داده خواهد شد. به گفته‌ی جهرمی، بر اساس مدل نهایی‌شده، هر بسته‌ی اینترنتی شامل یک کف و یک سقف سرعت است و برای حفظ کیفیت و سرعت ADSL، سرعت سرویس نباید از کف کمتر باشد و این موضوع در این مدل تضمین شده‌ است. سرعت‌های این بسته‌ها شاملِ تا دو مگابیت بر ثانیه، تا شش مگابیت بر ثانیه و ۱۶ مگابیت بر ثانیه هستند.

اینترنت نامحدود به معنای واقع کلمه، نامحدود نخواهد بود، زیرا جهرمی سقفی برای استفاده از اینترنت مطرح کرده است، سقف این سرویس بر اساس میانگین حداکثر مصرف فعلی کاربران در نظر گرفته شده است؛ ولی به گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات، ترکیب آن به صورتی خواهد بود که بیش از ۹۰ درصد از کاربران با خرید این بسته دیگر نیازی به پرداخت شارژ اضافه ندارند.

اینترنت به معنای واقعی کلمه، نامحدود نخواهد بود

با توجه به جداسازی ترافیک داخلی از بین‌المللی در هر بسته، برای ترافیک داخلی سقفی ۱۰ برابری نسبت به ترافیک بین‌المللی در نظر گرفته شده است. به گفته‌ی جهرمی، کاربر خانگی در صورت استفاده از سرویس ویدئوی آنلاین داخلی می‌تواند روزی ۵ ساعت ویدئو تماشا کند و نیازی به پرداخت ندارد. این موضوع به رشد محتوای صوتی و تصویری در شبکه‌ی ملی اطلاعات کمک زیادی خواهد کرد و به دنبال آن، زمینه برای اشتغال در حوزه‌ی فرهنگی مهیا خواهد شد.

برای تحقق این مدل تعرفه‌ی سرویس‌های اپراتورها، شرکت‌های مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت اصلاح شده‌اند. جزئیات قیمت و سایر مسائل مربوط به این طرح پس از تصویب توسط سازمان تنظیم مقررات ابلاغ خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات