افکت Reveal سبک فلوئنت دیزاین مایکروسافت به ویندوز 10 اضافه شد

جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت افکت Reveal سبک طراحی فلوئنت دیزاین را به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اضافه کرده است.
تبلیغات

ماه گذشته شرکت مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد از سبک طراحی فلوئنت دیزاین در ویندوز ۱۰ استفاده کند. در جدیدترین نسخه‌ی منتشرشده از ویندوز ۱۰، برای کاربرانی که عضو برنامه‌ی ویندوز اینسایدر هستند، تغییراتی در راستای این هدف مایکروسافت اعمال شده است.

افکت بصری جدید که Reveal Highlight نام دارد، در منوهای شناور اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز ۱۰ به نمایش درمی‌آید. مایکروسافت یک تصویر GIF منتشر کرده  استکه نشان می‌دهد ترکیب استفاده از افکت یادشده و افکت آکریلیک، ظاهر نهایی را بهبود می‌بخشند.

مایکروسافت در این رابطه این‌گونه توضیح می‌دهد: «نوع عملکرد Reveal Highlight یک تصویربرداری متقابل است که به راهنمایی کاربران کمک می‌کند. افکت جدید به‌صورت پیش‌فرض در لیست‌ها و سایر کنترل‌های XAML فعال شده که اعمال نهایی آن در ویندوز ۱۰، برای آپدیت پاییز Creators برنامه‌ریزی شده است.»

آنچه اهمیت دارد این است که افکت Reveal فقط در بیلد ۱۶۲۲۶ ویندوز ۱۰ به‌صورت پیش‌فرض فعال است. مایکروسافت در مورد GIF منتشرشده ،می‌گوید این تصویر متحرک در راهنمای سبک یونیورسال ارائه شده  است تا نمونه‌ای از ترکیب آکریلیک و Reveal را نشان دهد. 

تغییرات و بهبودهای جدید در نسخه‌های بعدی فلوئنت دیزاین اضافه خواهند شد. این سبک طراحی که قبلا با نام پروژه‌ی نئون شناخته می‌شد، در آپدیت پاییز Creators به ویندوز ۱۰ خواهد آمد. در این آپدیت یک سری انیمیشن و افکت دیگر هم وجود دارد که رفته‌رفته در بیلدهای ویندوز اینسایدر نمایان خواهند شد.

آکریلیک یک بخش اساسی برای تغییرات بصری مورد بحث است و مایکروسافت از مدتی قبل رابط نوار کناری یا سایر اجزای رابط کاربری بسیاری از اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ را با این افکت به‌روزرسانی کرده است. 

برنامه‌ریزی شده است که به‌روزرسانی پاییز Creators در ماه سپتامبر نهایی‌سازی شود؛ بنابراین مایکروسافت حدود دو ماه زمان برای کار روی طراحی فلوئنت دیزاین در اختیار دارد. اما یک نکته مهم این است که شاید طراحی فلوئنت دیزاین تا زمان انتشار آپدیت پاییز Creators کامل نشود؛ به همین دلیل اگرچه در این به‌روزرسانی شاهد تغییرات بصری خواهیم بود؛ اما نسخه‌ی کامل این تغییرات احتمالا در آپدیت بعدی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ که اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر می‌شود اعمال خواهد شد.

دستگاه‌های موبایل نیز از طراحی فلوئنت دیزاین بهره خواهند برد. در حال حاضر یک سری از بهبودهای مرتبط با فلوئنت دیزاین آماده‌ی ارائه در گوشی‌های هوشمند است. البته سرعت این تغییرات در دستگاه‌های موبایل کمتر از رایانه‌ها است.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات