ساخت ویلچر خودران در MIT

پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دانشگاه MIT در حال تحقیق و توسعه‌ی ایده‌هایی است که توانایی حرکتی را برای افراد سالخورده و معلول فراهم کند.
تبلیغات

بعد از صحبت‌های فراوان در مورد خودروهای خودران و انقلابی که این فناوری در صنعت حمل‌ونقل ایجاد کرده است، نوبت آن است که سهم خود را در جهت بی‌نیاز کردن افراد مسن و معلول از دیگران و استقلال بیشتر آن‌ها، ادا کنیم. وسایل نقلیه‌ی خودران این امکان را برای افراد سالخورده فراهم کرده است که به رانندگی خود ادامه دهند، لذا محققان دانشگاه MIT برای ساخت ویلچر خودران خود، از سخت‌افزار مشابه خودروهای خودران استفاده کرده‌اند.

دانیلا روس، محقق این پروژه، که طرح خود را بعد از بررسی و صحبت با افراد سالمند و مددجویان خانه سالمندان آغاز کرده، می‌گوید:

به عقیده من، فناوری می‌تواند برای افرادی که محدودیت‌های حرکتی دارند، بسیار مؤثر باشد.

با مجهز کردن ویلچر با ۳ حس‌گر حساس به فاصله‌ موسوم به لیدار، ویلچر همانند یک خودرو خودران عمل می‌کند. قبل از شروع کار ویلچر، یک نفر به‌صورت دستی آن را در محدوده‌ی موردنظر به حرکت درمی‌آورد و حس‌گرها شروع به نقشه‌برداری از محیط اطراف نظیر تخمین زدن عرض راهرو و محل قرار گرفتن ستون‌ها و... می‌کنند. بعدازآنکه نقشه‌برداری به پایان رسید، کاربر با استفاده از نقشه، مقصد خود را مشخص کرده و ویلچر حرکت خود را آغاز می‌کند. در حین حرکت نیز حس‌گرها فعال بوده و موانع متحرک را (از قبیل افراد در حال حرکت یا وسایلی که در نقشه‌برداری اولیه وجود نداشتند) شناسایی می‌کنند.

گروه تحقیقاتی در حال کار روی این ویلچر برای اضافه کردن قابلیت‌هایی همچون حرکت در محیط‌های باز و بسته و پیش‌بینی برخی اتفاقات و دستورات، هستند. همچنین با توجه به نیاز این طرح به منابع مالی و فنی، گروه توسعه در حال رایزنی با بیمارستان‌های بوستون و سنگاپور برای جذب حمایت آن‌ها از این طرح است. در ادامه شما را به دیدن ویدیویی کوتاهی در مورد این خبر دعوت می‌کنیم:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات