کوالکام: گوشی‌های مجهز به Quick Charge 4.0 از اواسط سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شوند

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه فناوری Quick Charge 4.0 معرفی شد و از قابلیت‌های اسنپدراگون 835 به شمار می‌رود؛ اما تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی مورد استفاده قرار نگرفته است.
تبلیغات

اسنپدراگون ۸۳۵، اولین پردازنده‌ای است که از فناوری کوالکام کوئیک شارژ ۴.۰ استفاده می‌کند و گفته می‌شود که قادر است ۵۰% حجم باتری را تنها در ۱۵ دقیقه شارژ کند. اکنون در حالی که اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه شده است و در چند محصول نیز مورد استفاده قرار گرفته، اما خبری از کوئیک شارژ ۴.۰ در این گوشی‌ها نیست. کوالکام گفته است که فناوری Quick Charge 4.0 از اواسط سال ۲۰۱۷ بیشتر استفاده خواهد شد. کوالکام نامی از شرکای سخت‌افزاری خود نبرده، اما واضح است که اکثر سازندگان شاخص دنیای گوشی‌های هوشمند، در حال ساخت محصولاتی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ هستند. 

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، اولین گوشی‌های هوشمندی بودند که با چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه شدند. اما مانند نسل‌های قبل، این دو محصول نه‌تنها از کوئیک شارژ ۴.۰ پشتیبانی نمی‌کنند، حتی کوئیک شارژ ۳.۰ هم ندارند! سونی اکسپریا XZ پرمیوم و شیائومی می ۶ دو محصول دیگری هستند که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کنند؛ اما هر دوی آن‌ها در استفاده از فناوری شارژ سریع کوالکام، به نسخه‌ی سوم بسنده کرده‌اند.

در حال حاضر، علت این موضوع که چرا گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵، از کوئیک شارژ ۴.۰ استفاده نمی‌کنند، مشخص نیست. اما به‌زودی گوشی‌های جدیدی با پشتیبانی از نسخه‌ی چهارم شارژ سریع به بازار خواهند آمد. سازندگان زیادی تاکنون پرچم‌دارهای خود را معرفی نکرده‌اند؛ بنابراین مشاهده‌ی موجی از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ در سال ۲۰۱۷، دور از انتظار نخواهد بود. از سوی دیگر به دلیل اینکه قرار بود گلکسی اس ۸ سامسونگ، جزو اولین محصولات مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ باشد، به نظر می‌رسد برنامه‌ی زمانی عرضه‌ی سایر گوشی‌ها با این پردازنده و استفاده از فناوری کوئیک شارژ ۴.۰، حداقل امسال کمی با تغییر همراه باشد. فناوری کوئیک شارژ ۴.۰ تاکنون در بازار لوازم جانبی نیز دیده نشده است. با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری Quick Charge 4.0، سازندگان لوازم جانبی همچون Tronsmart، AUKEY و Anker محصولات خود را روانه‌ی بازار خواهند کرد.  

نظر شما درباره‌ی فناوری کوئیک شارژ ۴.۰ و استفاده‌ی آن در گوشی‌های هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات