فرصت‌ های فضای مجازی بیشتر از تهدیدها است؛ جوابیه وزارت ارتباطات به مناظره

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزارت ارتباطات نسبت به مباحث مطرح‌شده در مناظره انتخابات ریاست جمهوری در مورد فضای مجازی واکنش نشان داد.
تبلیغات

در پی مطرح شدن بحث تهدید بودن فضای مجازی در مناظره‌ دوم کاندیداهای ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به این بحث واکنش نشان داد. این وزارتخانه تأکید کرده است که فرصت‌های در فضای مجازی بسیار بیشتر از تهدیدها است.

روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد بحث تهدید بودن فضای مجازی اطلاعیه‌ای به این شرح زیر صادر کرد:

در خصوص تهدید بودن فضای مجازی به اطلاع می‌رساند در حال حاضر فرصت‌های فضای مجازی بیشتر از تهدیدهای آن است و درحالی‌که بزرگ‌ترین مشکل جوانان کشور بیکاری است، فضای مجازی در سال گذشته با ایجاد یک‌صد هزار شغل مستقیم برای اقشار تحصیل‌کرده کشور، ایجاد نظام شفافیت در کشور و ایجاد فضای نشاط سیاسی، فرصت بی‌نظیری برای کشور است. دولت برای تهدیدات اجتماعی تدابیر خوبی کرده و با ایجاد سرویس‌های ویژه‌ای توسط اپراتورها برای کودکان، افزایش حجم تولید محتوای بومی در عرصه فضای مجازی و همچنین محدودیت هوشمندانه در محتوای غیر اخلاقی، تلاش وافری برای دفع آفات این فضا کرده است.

یکی از مصادیق مهم تأثیر فضای مجازی کاهش هزینه‌های زیاد تبلیغات شهری در انتخابات است.

امروزه فضای مجازی در حال رشد از عرصه سرگرمی به عرصه خدمات و بلوغ آن در کشور است و این سیر بلوغ با حمایت‌ها و ایستادگی‌های دولت تدبیر و امید محقق شده است. هر چند تهاجمات زیادی علیه دولت مستقر به‌وسیله همین فضای مجازی شکل گرفت، اما سعه صدر دولت در این زمینه مهم‌ترین عامل رشد و ترقی صنعت فناوری اطلاعات در کشور بود.

همچنین راه‌اندازی سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان توسط اپراتورهای تلفن همراه به‌منظور حفاظت از کودکان در این محیط صورت گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات