هندوستان از سال ۲۰۳۰، فقط خودروهای الکتریکی تولید خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر انرژی هند به‌تازگی اعلام کرده است تا سال ۲۰۳۰ تمامی خودروهای تولیدی در این کشور، برقی و بی‌نیاز از سوخت‌های فسیلی خواهند بود.
تبلیغات

در خلال کنفرانس سالیانه‌ی صنعت هند که چند روز پیش در دهلی‌نو برگزار شد، پیوش گویال، وزیر صنعت هندوستان؛ به توضیح آینده‌ی این کشور در خودروسازی پرداخت. او تأکید کرد که تولید خودرو در هند، کماکان متکی بر عرضه و تقاضای بخش خصوصی و بدون کمک‌های دولتی خواهد بود. گویال در ادامه‌ی صحبت‌های خود، کمک مالی به خودروسازان در زمینه‌ی تولید مدل‌های الکتریکی در آینده را محتمل دانست؛ اما مدت زمان آن را محدود به ۲ تا ۳ سال اعلام کرد.

پیوش گویال به خبرنگاران گفت:

ما در تلاش برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی با تیراژ بسیار بالا هستیم تا بتوانیم در سال ۲۰۳۰، تمامی ظرفیت تولید خودروی هند را به محصولات برقی اختصاص دهیم و حتی یک محصول بنزینی یا دیزلی نداشته باشیم. هزینه‌ی خرید مدل‌های الکتریکی برای مصرف‌کنندگان توجیه‌پذیر خواهد بود و در ابتدا با قیمت تمام‌شده عرضه خواهند شد. ما امیدواریم در صنعت تولید خودروهای برقی به خودکفایی کامل برسیم.

بنا به آمار رسمی، سالیانه ۲.۳ میلیون نفر در هند به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. این تعداد، بیشتر از کسانی است که بر اثر استعمال دخانیات در این کشور ۱.۳ میلیارد نفری می‌میرند. هندوستان بعد از چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروی جهان محسوب می‌شود و سالیانه ۲۴.۲۵ میلیون دستگاه انواع خودروهای سواری و تجاری در این کشور عرضه می‌شود. تولید خودروهای الکتریکی در هند، علاوه بر سودآوری و اشتغال زایی برای این کشور، نقش زیادی در کاهش آلودگی هوای شهرهای آن خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات