مایکروسافت با همکاری اینتل پشتیبانی از eSIM را به دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 اضافه می‌کند

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در کنفرانس امروز خود در کامپیوتکس ۲۰۱۷ اعلام کرد که در آینده کامپیوترهای مجهز به eSIM روانه بازار خواهند شد.
تبلیغات

در رویداد WinHEC 2016 مایکروسافت اعلام کرد که می‌خواهد ارتباطات سلولی را در کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ بهبود بخشد. طبق گفته‌های مسئولان مایکروسافت، پشتیبانی از eSIM به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد تا کمپانی‌های دیگر بتوانند دستگاه‌های مجهز به eSIM بسازند.

eSIM گونه‌ای از سیم‌کارت‌ است که غیرقابل جداسازی بوده و در درون دستگاه جاسازی شده است. درواقع به جای اینکه سیم‌کارت متعلق به اپراتوری را به گوشی هوشمندتان وارد کنید، تنها نیاز به وارد کردن اطلاعاتی برای استفاده از خدمات آن اپراتور خواهید داشت. به‌لطف پشتیبانی از ویندوز ۱۰ از eSIM کمپانی‌ها می‌توانند محصولی بسازند که دیگر نیازی به درگاه سیم‌کارت ندارد.

امروز در رویداد کامپیوتکس 2017 مایکروسافت اعلام کرد که با همکاری کمپانی‌هایی نظیر ایسوس، اچ‌پی، هواوی، لنوو، VAIO و شیائومی، کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ به بازار عرضه خواهد کرد که از تکنولوژی eSIM برخوردار باشند.

در حال حاضر، کوالکام از eSIM پشتیبانی می‌کند. اینتل نیز امروز اعلام کرده است که روی تکنولوژی‌های eSIM و LTE سرمایه‌گذاری کرده است. اینتل هم‌اکنون در حال همکاری با مایکروسافت است که به‌وسیله‌ی مودم‌هایی مانند XMM 7260 و XMM 7360 استفاده از eSIM را برای مشتریان اپراتورهای مختلف در دنیا میسر سازد.

طی کنفرانس مورد بحث، نماینده‌ای از اینتل و ایسوس روی صحنه حاضر شدند و از کامپیوتری با نام Kukuna رونمایی کردند که از پردازنده و ارتباطات LTE ساخت اینتل بهره می‌برد. این کامپیوتر مجهز به eSIM نیز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات