ایرتویا و دانشگاه خواجه نصیر در زمینه خودروهای هیبریدی همکاری می‌کنند

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ایرتویا برای گسترش فرهنگ استفاده از خودروهای هیبریدی و حمایت از هوای پاک، با دانشگاه خواجه نصیر قرارداد بسته است.
تبلیغات

هادی سرهنگی معاون مدیرعامل بخش خدمات پس از فروش ایرتویا در ایران گفت‌:

شرکت ایرتویا توانست در سال ۲۰۱۶ جایزه‌ی CACS را برای هفتمین سال متوالی از تویوتا دریافت کند که این جایزه با امضای تویودا مدیرعامل این شرکت برای ما ارسال شده است. ایرتوتا در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ توانسته این جایزه‌ی کیفیت خدمات پس از فروش را از شرکت تویوتا دریافت کند. البته در ارزیابی‌های داخلی هم در سال ۹۵ توانستیم رتبه‌ی یک خدمات پس از فروش را نسبت به رقبا کسب کنیم.

معاون مدیرعامل ایرتویا در مورد واردات خودروهای دستکاری‌شده یا بی‌اصالت به کشور و نحوه‌ی خدمات پس از فروش آن‌ها توضیح داد:

از زمانی که شرایط قانون تغییر کرد، تعداد خودروهای بی‌اصالت کاهش پیدا کرد. زیرا نظارت شرکت مادر بیشتر و به‌صورت مستقیم شده است. تویوتا نسبت به برخی موارد بسیار حساس است. یکی از موارد، آتش گرفتن خودروهای این شرکت است. این مورد را در خودروهای لندکروزری که سیستم چندرسانه‌ای و اطلاعاتی آن دست‌کاری شده بود، مشاهده کردیم. این مورد برای خود ما نیز تعجب‌برانگیز بود.

کاهش قیمت قطعات تویوتا در سال ۹۵

هادی سرهنگی در مورد گلایه بازار قطعات یدکی از قیمت قطعات و لوازم یدکی تویوتا به یکی از خبرنگاران پاسخ داد:

قیمت قطعات ما در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴ حدود ۱۳ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. این تغییر قیمت به خاطر تغییر منابع خریدمان بود. شاید واردکنندگان متفرقه‌ی قطعات یدکی تویوتا، قطعات خود را گران کرده‌اند و این افزایش قیمت سبب نارضایتی فعالان بازار شده باشد.

معاون ایرتویا در مورد موجودی انبارهای قطعات ایرتویا افزود:‌

۸۸ درصد قطعاتی که ما برای ارائه‌ی خدمات به آن‌ها نیاز داریم در انبار موجود است و مشکلاتی در این زمینه نداریم. البته برای خودروهای بالای ۱۰ سال مشکلاتی در تأمین قطعات داریم که طبیعی است.

 قرارداد ایرتویا با دانشگاه خواجه نصیر

سرهنگی در مورد آموزش‌های لازم در بخش خودروهای خبری به یکی از خبرنگاران گفت:

ما دو سال قبل از ارائه‌ی خودروهای هیبریدی، آموزش‌های لازم را برای ارائه‌ی خدمات آغاز کردیم که مدت ۷ سال است در این بخش فعال هستیم. در سال ۹۵ قراردادی با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی امضاء کردیم تا بتوانیم ظرفیت پشتیبانی از خودروهای هیبریدی را بالا ببریم. به دلیل نگرانی‌های موجود علاوه بر ۵ سال گارانتی قطعات و ۷ سال گارانتی باتری خودروهای هیبریدی، ۲ سال خدمات رایگان را برای خودروهای هیبریدی ارائه کردیم.در بحث مدل‌های هیبرید هیچ ممنوعیت آموزشی نداریم. یک واقعیتی وجود دارد که در برابر تغییرات در جامعه، مقاومت‌هایی وجود دارد. این موضوع را در بحث ورود پژو ۲۰۶ اتوماتیک در بازار مشاهده کردیم که موج گران بودن گیربکس اتوماتیک و زود خراب شدن آن در جامعه راه افتاد. ما دید باز و گسترده‌ای در این زمینه داریم. ما آموزش‌های داوطلبانه از سوی ایرتویا برای آتش‌نشان یا نیرو‌های اورژانس که امکان مواجهه در برخی مواقع با این خودروها در حوادث را دارند، برگزار کرده‌ایم. بخش همکاری با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، مقالات زیادی دریافت شده است و برخی از آن‌ها برای تویوتا ارسال شده تا نظرات منتقل شده و روی آن کار علمی شود. ما از امسال همایش سالانه‌ای به‌عنوان هوای سالم یا پاک را با همکاری دانشگاه خواجه نصیر برگزار خواهیم کرد تا از طریق دبیرخانه ضمن انجام امور برگزاری همایش، مباحث و مقالات علمی جمع‌آوری شده و با نظارت تویوتا خروجی این همایش به‌صورت علمی و کاربردی در کشور یا حتی خارج از کشور عرضه می‌شود.»

رشد ۵۰ درصدی نمایندگی‌ها

به گفته‌ی معاون مدیرعامل ایرتویا در زمینه خدمات پس از فروش، این شرکت در سال گذشته ۳۰ نماینده فعال داشته است که در سال جاری این عدد به ۴۵ نماینده خواهد رسید. بدین ترتیب رشد ۵۰ درصدی در نمایندگی‌های تویوتا اتفاق خواهد افتاد. در بحث خدمات پس از فروش ایرتویا، اگر نماینده‌ای با سطح خدمات متوسط کارمزدی دریافت می‌کند، نماینده ممتاز می‌تواند کارمزد دو برابری داشته باشند؛ یعنی هرچه نمایندگی با کیفیت کار کند، می‌تواند درآمد بیشتری داشته باشد.

 ارائه‌ی اینترنتی خدمات پس از فروش

سرهنگی در مورد ارائه اینترنتی و موبایلی خدمات پس از فروش محصولات تویوتا در ایران توسط ایرتویا به خبرنگار زومیت پاسخ داد:

در حال حاضر هم در سایت و هم اپلیکیشن ایرتویا، قابلیت‌های رهیابی نزدیک‌ترین نمایندگی، درخواست خدمات، درخواست قطعات و دیگر خدمات الکترونیک وجود دارد. حتی مشاهده‌ی نمونه‌ی فاکتور آخر و استعلام خدمات مورد نیاز در سایت و اپلیکیشن ایرتویا تعبیه شده و وجود دارد. هر چند که اعتقاد به امداد خودروهای تویوتا نداریم و می‌گوییم که خودروهای ما در صورت خرابی تا نمایندگی‌ها می‌توانند بروند، اما قراردادهایی در زمینه امداد داریم که این امداد در حال اجرا است.»

معاون ایرتویا در مورد تأمین قطعات با فناوری بالای خودروهای تویوتا در داخل کشور به خبرنگار زومیت گفت:‌

در بخش تأمین خدمات و قطعات خودروهای هیبریدی واقعا دیدگاه شرکت ما تغییر کرده است. ما پیش از این برای قطعات با مصرف متوسط، ضریب تأمین پایین‌تری داشتیم؛ اما در مورد خودروهای هیبریدی ضریب تأمین قطعات مصرف متوسط یا پایین، هم بسیار بالا است و این قطعات در انبار موجود بوده یا در صورت کمبود به‌سرعت تأمین می‌شود؛ زیرا دانش بازار نسبت به قطعات با فناوری بالا، کمتر از دیگر قطعات است و تأمین این قطعات برای تویوتا بسیار اهمیت دارد تا مشتریان به مشکلی برنخورند.»

نانوتگ برای تأیید اصالت قطعات

سرهنگی در مورد عرضه‌ی هولوگرام نانوتگ برای تأیید اصالت قطعات یدکی گفت:

هولوگرام‌های نانو تگ روی قطعات و لوازم جانبی تویوتا برای تأیید اصالت آن نصب می‌شود. قطعاتی که هولوگرام نانوتگ داشته باشند ۶ ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر گارانتی خواهند داشت. این نانوتگ در حال حاضر به‌صورت آزمایشی وجود دارد که تا دو ماه آینده به‌صورت رسمی و فراگیر ارائه خواهند شد.

 گارانتی خودروهای متفرقه تویوتا در ایرتویا

معاون ایرتویا در مورد ارائه گارانتی به خودروهای تویوتا که این شرکت وارد نمی‌کند، برای خبرنگاران توضیح داد:

خودروهایی که به‌صورت متفرقه وارد می‌شوند ۲ سال یا ۴۰ هزار کیلومتر گارانتی ایرتویا را شامل می‌شوند؛ در حالی که خودروهای واردات ایرتویا ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی دارند. حدود ۸۰ درصد از واردات تویوتا در ایران در سال ۹۵ توسط ایرتویا وارد شده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات