اپل آیفون 8 را احتمالا اوایل تابستان معرفی می‌کند

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت جی‌پی مورگان در تحلیل خود درباره‌ی چشم‌انداز برنامه‌های اپل، از احتمال رونمایی از آیفون 8 در ماه ژوئن خبر داده است.
تبلیغات

تحلیلگران جی‌پی مورگان در گزارش جدید خود مدعی شده‌اند که اپل به‌ احتمال زیاد در رویداد WWDC در ماه ژوئن، پرچم‌دار جدید یعنی آیفون ۸ را معرفی خواهد کرد. آن‌طور که در این گزارش عنوان شده است، اپل در ماه ژوئن، پیش‌نمایشی از آیفون‌های جدید خود ارائه خواهد داد؛ اما فروش این محصولات از پاییز آغاز خواهد شد. این پیش‌بینی، تقریبا برخلاف تمام حدسیاتی است که تا اینجای کار در خصوص زمان رونمایی از آیفون‌های جدید مطرح شده است.

جی‌پی مورگان به سرمایه‌گذاران اپل هم هشدار داده است که نباید از آمار پایین فروش در فصل تابستان شگفت‌زده شوند. این شرکت، فروش پایین در تابستان را نتیجه انتظار و صبر مشتاقان برای خرید آیفون ۸ در فصل پاییز دانسته است. اگرچه اپل تا زمان رونمایی از آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰، پرچم‌داران جدید خود را در WWDC معرفی می‌کرد؛ اما سال‌ها است گوشی‌های اپل در این زمان معرفی نمی‌شوند.

از سال ۲۰۱۰ تاکنون، تمامی آیفون‌های اپل در ماه سپتامبر رونمایی شده‌اند و عرضه آن‌ها به بازار نیز از پاییز کلید خورده است. در این بین، تنها آیفون ۴ اس یک استثنا بود و عرضه‌ی این محصول به بازار از اوایل اکتبر آغاز شد. به نظر می‌رسد عرضه‌ی محصولات جدید اپل در فصل پاییز به این شرکت کمک خواهد کرد تا آمار فروش خود را در فصل تعطیلات سال نو میلادی همچنان بالا نگه دارد.

از طرف دیگر، حجم زیادی از اخبار و گزارش‌های غیر رسمی، از تأخیر در فرایند عرضه‌ی آیفون ۸ اپل به علت محدودیت در تأمین صفحه‌ نمایش‌ OLED حکایت دارند. با این تفاسیر، به نظر نمی‌رسد اپل امکان عرضه‌ی سریع آیفون ۸ را داشته باشد. با این توضیحات به نظر می‌رسد ادعا‌های دیگر منابع خبری، مبنی بر رونمایی از آیفون ۸ و دو آیفون دیگر اپل در اوایل سپتامبر،  بیشتر قابل قبول‌ است. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که دو آیفون جدید اپل به فاصله چند هفته پس از رونمایی به بازار عرضه شوند و عرضه آیفون ۸ احتمالا از اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر آغاز خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که آیفون ۸ به صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED در قالب بدنه‌ای به اندازه‌ی آیفون ۴.۷ اینچی مجهز خواهد شد. تصاویر و طرح‌های غیر رسمی نیز از ادغام سنسور تشخیص اثر انگشت و دوربین‌های جلو در زیر صفحه‌نمایش آیفون ۸ حکایت دارند. راهکاری که به اپل فرصت می‌دهد تا طراحی تقریبا بدون حاشیه را در نمای جلویی آیفون جدید پیاده‌سازی کند. بهره‌مندی از قابلیت شارژ بی‌سیم، مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب، استفاده از دوربین‌ دوگانه بهبودیافته در پشت گوشی و به‌کارگیری دوربین سه‌بعدی در بخش جلویی آیفون ۸، از دیگر احتمالاتی هستند که توسط منابع غیررسمی مطرح شده‌اند.

همان‌طور که می‌دانید، کنفرانس WWDC شرکت اپل پنجم ژوئن آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود در این رویداد شاهد رونمایی از iOS 11، MacOS 10.13، WatchOS 4 و tvOS 11 باشیم. البته WWDC رویدادی الزاما با تمرکز بر محصولات نرم‌افزاری نیست؛ اما همچنان به نظر می‌رسد پیش‌بینی جی‌پی‌ مورگان به واقعیت مبدل نشود. اگرچه منابع خبری احتمال داده‌اند اپل در WWDC از سخت‌افزار جدیدی رونمایی کند که رقیب اکوی آمازون به‌حساب می‌آید؛ اما بازهم انتظار داریم مهم‌ترین محصول سخت‌افزاری اپل یعنی آیفون جدید در فصل پاییز معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات