سامسونگ تولید حافظه NAND را در کارخانه چین افزایش می‌دهد

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های حافظه در دنیا است و حال قصد دارد تولید تراشه حافظه NAND را در کارخانه چین خود افزایش دهد.
تبلیغات

سامسونگ روز دوشنبه اعلام کرد که ظرفیت تولید چیپ‌های NAND را در کارخانه چین خود افزایش می‌دهد. افزایش تقاضا برای حافظه NAND علت تصمیم سامسونگ بوده است و این افزایش تقاضا منجر به سودآوری زیاد تولیدکنندگان حافظه خواهد شد.

سامسونگ که بزرگ‌ترین تولیدکننده حافظه در دنیا است، اعلام کرد که ۷ میلیارد دلار برای تولید حافظه‌های 3D NAND در کارخانه شیاآن چین سرمایه‌گذاری می‌کند. چیپ‌های 3D NAND در محصولات الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند. به دلیل افزایش تقاضا،‌ تولیدکنندگان قادر به پاسخ به نیاز به بازار نیستند و به همین دلیل قیمت 3D NAND افزایش یافته است.

رسانه‌های کره جنوبی گزارش داده‌اند که مدیران سامسونگ تقریبا مذاکرات را با مقامات چینی به اتمام رسانده‌اند و ساخت کارخانه ممکن است تا قبل از پایان سال شروع شود.

سازندگان چیپ‌های حافظه در سال ۲۰۱۷ درآمد و سود زیادی خواهند داشت. این افزایش سود و درآمد به دو دلیل است. اول اینکه با افزایش تقاضا، قیمت‌ها افزایش می‌یابد و دوم اینکه با پیشرفته شدن خطوط تولید، قیمت تمام‌شده تولید NAND کاهش پیدا می‌کند. بر اساس تحقیقات موسسه IHS، درآمد سازندگان تراشه‌های حافظه در سال ۲۰۱۷ با ۳۲ افزایش نسبت به سال قبل به رکورد ۱۰۴ میلیارد دلار خواهد رسید. 

مدیران و تحلیلگران معتقدند که تولیدکنندگان نخواهند توانست در سال ۲۰۱۷ به تقاضا برای حافظه‌های 3D NAND پاسخ دهند.

سامسونگ و رقبایش تولید 3D NAND را افزایش داده‌اند. گرچه سامسونگ به‌طور دقیق آمار و ارقامی در این زمینه منتشر نمی‌کند؛ اما گفته است سرمایه‌گذاری برای تولید 3D NAND افزایش خواهد یافت. تولید 3D NAND در کارخانه ۱۱ میلیارد پوندی سامسونگ در کره جنوبی در نیمه دوم سال شروع خواهد شد؛ اما احتمالا تا نیمه اول سال ۲۰۱۸، تولید این کارخانه اثری بر بازار نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات