مایکروسافت با گراف، گوشی‌های موبایل و رایانه‌های شخصی را یکپارچه‌ می‌کند

جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته مایکروسافت در جریان بیلد ۲۰۱۷ از ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ رونمایی کرد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های معرفی شده به موتور گراف مربوط می‌شود.
تبلیغات

ویژگی‌های موتور گراف به هرچه ساده‌تر شدن ارتبط و مدیریت کارها در گوشی‌های موبایل و رایانه‌ کمک خواهد کرد. نسخه‌ی اصلی مایکروسافت گراف به ارتباط بین افراد و سندها در فضای کسب‌وکار خلاصه می‌شد؛ اما از این پس دستگاه‌های مختلف و اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز بخشی از این پروژه خواهند بود. امکانات اضافه شده بسیار متنوع هستند با این حال یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها قابلیتی است که به کاربر امکان شروع کار روی دستگاه و ادامه‌ی آن روی دستگاه دیگر را می‌دهد. دستگاه‌های مبتنی بر اندروید، iOS و ویندوز رایانه‌های شخصی قادر به استفاده از این قابلیت‌ها خواهند بود.

graph2

شاید به نظر شما استفاده از دو دستگاه مثلا یگ گوشی اندرویدی و رایانه شخصی برای ایجاد و ویرایش یک سند یا فعالیت‌های دیگر غیرمنطقی به نظر برسد. تصور کنید شما در مترو نشسته‌اید و فعالیتی را در یک اپلیکیشن کسب‌وکار آغاز می‌کنید و از زمان خود بهترین بهره را می‌برید حال با رسیدن به خانه قادر به ادامه‌ی فعالیت شروع شده روی کامپیوتر شخصی خود خواهید بود. گراف جدید مایکروسافت قابلیت‌های مبتنی بر فضای ابری جدیدی را همراه با آپدیت Creators پاییز عرضه خواهد کرد. یکی از این ویژگی‌ها به کپی متون و انواع فایل‌ها از دستگاه‌های مختلف مربوط می‌شود؛ به کمک این ویژگی اصلا مهم نیست کاربر iOS، اندروید یا ویندوز باشید؛ شما در هرجایی قادر به کپی و اضافه کردن عکس‌ها، نمودارها، متون و گیف‌ها از یک سیستم به سیستم دیگر هستید.

یکی از ویژگی‌های مهم این مجموعه Timeline است که به کمک آن بررسی کارهای انجام شده در گذشته برای کاربر ممکن می‌شود. توسعه‌دهندگان قادر به اضافه کردن این ویژگی در راستای پروژه Rome به اپ‌های خود هستند. به نظر می‌رسد این قابلیت در بخش «Task View» ویندوز ۱۰ برای مرور تقویم‌گونه‌ی فعالیت‌ اپ‌ها گنجانده می‌شود. با توجه به حضور کورتانا در پلتفرم‌های مختلف، مایکروسافت قصد استفاده از آن در گراف را دارد. مایکروسافت با معرفی ویژگی‌های جدید این موتور نشان داد که یکپارچه‌سازی فعالیت‌های موبایل و رایانه‌های شخصی را به کانتینیوم و ویندوز خلاصه نکرده است.

بخش دیگری از این مجموعه به سرویس فضای ابری مایکروسافت مربوط می‌شود. به‌کمک قابلیت Files on Demand کاربر به تمام فایل‌های خود در فضای ابری دسترسی دارد و بدون آنکه این فایل‌ها حافظه‌ی دستگاه وی را اشغال کنند، می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. فایل‌های یادشده در فایل‌اکسپلورر نمایش داده خواهند شد و کاربر می‌تواند در صورت لزوم، از آن‌ها به‌صورت آفلاین نیز استفاده کند. تمام ویژگی‌های ذکر شده قرار است در قالب به‌روزرسانی بزرگ Fall Creators عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات