اپل آیپدی با نمایشگر بدون حاشیه برای رقابت با سرفیس می‌سازد

جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل برای رقابت با سری سرفیس مایکروسافت در نظر دارد آیپد جدیدی رونمایی کند که از نمایشگر بدون حاشیه بهره برده و سنسور اسکنر اثرانگشت در نمایشگر ادغام شده است.
تبلیغات

طبق اطلاعات جدیدی که در فضای مجازی قرار گرفته است اپل قصد دارد به‌زودی از آیپد جدیدی رونمایی کند که دارای مشخصات قدرتمندی است و برای رقابت با سرفیس پرو مایکروسافت طراحی شده است.

آیپد پروی جدید اپل از نمایشگر ۱۰.۵ اینچی بهره می‌برد و ابعاد کلی آن با آیپد پروی ۹.۷ اینچی فعلی برابر است. این اتفاق به لطف حذف حاشیه‌ها از اطراف نمایشگر رخ خواهد داد؛ بنابراین می‌توانیم انتظار آیپد پروی جدیدی را داشته باشیم که از نمایشگر بدون حاشیه بهره می‌برد.

شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه محصول جدید اپل مجهز به قابلیت‌های متعددی خواهد بود که برای مثال می‌توان به حسگر اسکنر اثرانگشت که با صفحه نمایشگر ادغام شده است اشاره کرد؛ اما با در نظر گرفتن اخباری مبنی بر اینکه قابلیت مذکور در نسل جدید آیفون استفاده خواهد شد، احتمال اینکه آیپد پروی جدید مجهز به چنین قابلیتی باشد کاهش می‌یابد.

حال، سوال اصلی این است که چرا عرضه محصول جدید اپل چقدر می‌تواند برای مایکروسافت بد باشد؟ علت اصلی این است که مایکروسافت عرضه نسل بعدی سرفیس پرو را به تاخیر انداخته است و می‌خواهد به گزینه‌های سخت‌افزاری سرفیس پروی فعلی اضافه کند.

مایکروسافت در نظر دارد در رابطه با نسل جدید سرفیس پرو در رویداد ۲۳ می اطلاعاتی را ارائه دهد؛ اما پانوس پانای، معاون اجرایی بخش سرفیس در مصاحبه‌ای گفته است که سرفیس پرو 5 در دست ساخت نیست و نباید انتظار عرضه زودهنگام آن را داشته باشیم.

این یعنی، در حالی که مایکروسافت می‌خواهد نسل فعلی سرفیس پرو را با گزینه‌های سخت‌افزاری بیشتر، بروزرسانی کند اپل قصد دارد نسل جدیدی از آیپد را معرفی کند که دارای نمایشگر فوق پیشرفته و به احتمال زیاد قابلیت‌های قدرتمند و جالبی است.

مزیتی که مایکروسافت دارد سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است که سرفیس پرو به آن مجهز شده و می‌تواند از تمام قابلیت‌هایش استفاده کند.

انتظار می‌رود که آیپد جدید در ژوئن رونمایی شود. اپل در ۵ ژوئن مراسم WWDC 2017 را برگزار می‌کند که به احتمال زیاد شاهد رونمایی از آیپد پرو جدید در این رویداد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات