سونی موبایل در زمستان ۲۰۱۷ به سوددهی رسیده است

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هرچند سونی در زمستان ۲۰۱۷ از نظر مالی وضعیت خوبی گذرانده است؛ اما گزارش سال مالی منتهی به بهار ۲۰۱۷، نشان از نصف شدن سود خالص ژاپنی‌ها دارد.
تبلیغات

سونی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۶ را که همان سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ می‌شود، در کنار گزارش سال مالی ۲۰۱۶ خود منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سود خالص کسب‌شده توسط سونی طی سال مالی ۲۰۱۶ که مقارن با سال شمسی ۹۵ است، ۶۷۶ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال پیش از آن، دقیقا شاهد کاهش ۵۰ درصدی است. البته همان‌طور که اشاره کردیم، گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۶ نشان از بهبود شرایط در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن دارد؛ به‌طوری‌که سونی در فصل زمستان موفق شد سود خالص ۲۴۴ میلیون دلاری به جیب بزند. این کمپانی در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۵ متحمل ضرر ۷۶۵ میلیون دلاری شده بود.

بخش تولید گوشی‌های هوشمند این کمپانی ژاپنی نیز شاهد بهبود وضعیت مالی خود بوده است؛ به‌طوری‌که سونی موبایل در زمستان ۲۰۱۷ موفق شده است  سود خالص ۹۴ میلیون دلاری کسب کند و این در حالی است که سونی در مدت مشابه سال پیش از آن، متحمل ضرر در بخش توسعه‌ی گوشی‌ هوشمند شده بود.

بخش توسعه‌ی کنسول بازی و بازی‌های سونی در طول سال مالی ۲۰۱۶ اوضاع نسبتا خوبی دارد؛ چراکه سوددهی این بخش از کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۳ درصد افزایش پیدا کرده است که این نتیجه‌ی فوق‌العاده را باید ماحصل فروش بیش از ۲۰ میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن ۴ خواند. بخش تولید تراشه‌های سونی در سال مالی ۲۰۱۶ متحمل ضرر شده است. علت اصلی این صرر را باید زلزله‌ی کوماموتو خواند که باعث تعطیلی کارخانه‌های سونی در این منطقه و در نتیجه ضرر ۴۸۷ میلیون دلاری آن شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات