سونی سال ۲۰۱۶ کمتر از ۱۵ میلیون دستگاه گوشی فروخت

یک‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق آماری که سونی در گزارش مالی سال ۲۰۱۶ منتشر کرده است، کمپانی ژاپنی تنها توانسته ۱۴.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند از برند اکسپریا بفروشد.
تبلیغات

سونی گزارش مالی سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. این گزارش از ۱ آوریل ۲۰۱۶ شروع می‌شود و در ۳۱ مارس خاتمه می‌یابد. طبق اطلاعات منتشرشده می‌توان مشاهده کرد که سونی مانند سال ۲۰۱۵ توانسته است موفق عمل کند.

بخش تفریح و سرگرمی و همچنین تولید قطعات نیمه‌رسانای سونی توانسته‌اند سود خوبی برای سونی به همراه داشته باشند؛ اما بخش موبایل سونی مانند گذشته، نتایج ناامیدکننده‌ای داشته است.

درآمد سالانه بخش گوشی هوشمند سونی از ۱.۱ تریلیون ین با کاهش ۳۲.۷ درصدی روبه‌رو شده و به ۷۵۹.۱ میلیون ین (معادل ۶.۸ میلیارد دلار) رسیده است. علت اصلی کاهش درآمد سالانه بخش گوشی هوشمند سونی، افت فروش این گروه از محصولات کمپانی ژاپنی در اروپا، خاورمیانه و آمریکای لاتین اعلام شده است. همچنین کوچک‌تر شدن واحدهای فروش در مناطقی که سوددهی کمی داشته‌‌اند بر میزان فروش تلفن‌های هوشمند سونی تأثیر گذاشته است.

به عبارت دیگر، سونی خواسته است تنها در مناطقی فعالیت کند که تجارت گوشی هوشمند با سود همراه است. همین امر کاهش تعداد گوشی‌های جدید اکسپریا را که در سراسر دنیا عرضه شده‌اند، توجیه می‌کند.

پس از اینکه بخش موبایل سونی در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶ با ضرر ۶۱.۴ میلیارد ین مواجه شد، میزان سود این بخش تنها ۱۰.۲ میلیارد ین (۹۱ میلیون دلار) اعلام شد. آنچه باعث نگرانی شده است، آمار کم فروش تلفن‌های هوشمند کمپانی ژاپنی است.

کمپانی سونی در سه ماهه اول ۲۰۱۷ تنها ۲.۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته است که باعث می‌شود در مورد اینکه آیا سونی می‌تواند در این بخش به سودهی برسد، شک کنیم. این در حالی است که محصولی مانند گلکسی اس 8 توانسته طی چند روز، فروشی بیشتر از این آمار داشته باشد.

با وجود اینکه سونی در زمینه‌هایی مانند سرگرمی موفق عمل کرده است، بخش موبایل کمپانی ژاپنی با مرگ تدریجی همراه بوده و از مشکلات مختلفی رنج می‌برد. در گزارش مالی سال ۲۰۱۶ سونی آمده است که این کمپانی تنها توانسته ۱۴.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد که آمار بسیار کمی است.

به نظر شما علت فروش کم تلفن‌های هوشمند سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات