گوگل درصدد درآمدزایی از سرویس Google Maps است

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساندار پیچای در جریان ارائه‌ی گزارش مالی آلفابت برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، از برنامه‌های گوگل برای درآمدزایی سرویس گوگل مپس گفت.
تبلیغات

گوگل مپس یا سرویس نقشه‌ی گوگل را باید از جمله‌ی سرویس‌های محبوب و پرکاربرد غول جستجو خواند که البته در مورد درآمدزایی بین سایر سرویس‌های گوگل حرف چندانی برای گفتن ندارد. حال آنکه گوگل در جریان ارائه‌ی گزارش مالی زمستان ۲۰۱۷ از برنامه‌های خود برای درآمدزایی از این سرویس پرده برداشت.

ساندار پیچای در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما نگرش بلندمدتی در پیش گرفته‌ایم.

پیچای به این نکته اشاره کرده که سرویس نقشه‌ی این کمپانی همچنان با استقبال بسیار خوبی روبرو است و از نظر تعداد کاربران نیز همواره با رشد همراه است، حال آنکه سال‌ها از زمان رونمایی این سرویس می‌گذرد. به گفته‌ی پیچای، سرویس نقشه بخشی جدانشدنی از گوشی‌های هوشمند است. وی به این نکته اشاره کرده که با مطرح شدن فناوری‌هایی نظیر واقعیت افزوده که مبتنی بر نمایش تصاویر دیجیتال در دنیای واقعی است، سرویس نقشه اهمیت بیشتری خواهد داشت و نقش پررنگ‌تری بازی خواهد کرد.

گوگل چگونه از سرویس نقشه درآمدزایی خواهد کرد؟

پیچای اطلاعات و پاسخ صریحی به سیاست‌های آینده‌ی خود در قبال درآمدزایی نداد، ولی به روش‌های احتمالی گوگل اشاره کرده که تا حدودی ذهنیت گوگل در این خصوص را روشن‌تر می‌کند. او در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

من مطمئن هستم که در ماه‌های اخیر تغییرات جدید سرویس نقشه‌ی گوگل را مشاهده کرده‌اید. در صورتی که سرویس نقشه‌ی گوگل را در گوشی هوشمند خود اجرا کنید و در یک عصر جمعه تصمیم بگیرید به محل دیگری بروید، گوگل مپس اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد؛ این اطلاعات شامل مکان‌هایی است که می‌توانید به آن مراجعه کنید یا رستوران‌هایی است که می‌توانید در آن‌ها غذا میل کنید. بازخورد دریافتی از این اطلاعات، این شانس را در اختیار ما قرار می‌دهد تا در طول زمان ارزش بیشتری برای این آن قائل شویم.

در سخنان پیچای می‌توان دو لغت مهم بازخورد و ارزش‌گذاری اطلاعات را مشاهده کرد که یقینا گویای سیاستی است که گوگل برای تبلیغات در پیش می‌گیرد.

گوگل معمولا در مورد تبلیغات خود نگرش متفاوتی دارد و آن‌ها را بیشتر به‌عنوان داده‌ی کاربردی برای کاربران تصور می‌کند تا یک عامل مزاحمت برای کاربران. همین نگرش باعث شده است امروز شاهد فعالیت غولی باشیم که بیش از ۶۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

باید دید گوگل چه زمانی فلسفه‌ی تبلیغات و درآمدزایی از طریق سرویس نقشه را اجرایی می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات