تماشا کنید: ویدئوی تایم لپس نیکون به مناسبت تولد ۱۰۰ سالگی

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
نیکون به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس، ویدئوی تایم‌لپس زیبایی از کره‌ی زمین از دید ایستگاه بین‌المللی فضایی منتشر کرده است.
تبلیغات

نیکون به‌تازگی با راه‌اندازی قسمت ویژه‌ای در وب‌سایت خود و عرضه‌ی محصولات «نسخه‌ی ویژه» به‌صورت محدود، سعی دارد تولد یکصد سالگی خود را با شکوه هر چه تمام جشن بگیرد. در جدیدترین اقدام کمپانی ژاپنی در این راستا، نیکون با انتشار یک ویدئوی تایم‌لپس از زمین در کانال یوتیوب خود، بار دیگر قدمت بالا و پیشینه‌ی پرافتخارش در اکتشافات فضایی را به‌صورت غیرمستقیم یادآور شده است.

رابطه‌ی دیرینه‌ی نیکون با برنامه‌های فضایی بر کسی پوشیده نیست. نیکون از دهه‌ی ۶۰ میلادی به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان اصلی تجهیزات تصویربرداری با ناسا همکاری می‌کند. در سال ۱۹۷۱ فضانوردان آپولو ۱۵ (چهارمین مأموریت فرود انسان بر ماه) با استفاده از دوربین‌های اصلاح‌شده‌ی Nikon F، برای اولین بار پای دوربین‌های نیکون را به فضا باز کردند. همین حالا فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی به‌صورت گسترده از تجهیزات ساخت نیکون استفاده می‌کنند.

با نزدیک شدن به سالگرد تأسیس شرکت در تابستان امسال، احتمالا نیکون برنامه‌های بیشتری برای جشن گرفتن تولد ۱۰۰ سالگی خود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات