میزو در سال جدید ۱۰ درصد از کارمندان خود را تعدیل کرده است

جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی میزو ۱۰ درصد از نیروی کار خود را در سال جاری اخراج کرده است. این تصمیم در راستای تحقق بهره‌وری بیشتر بوده است.
تبلیغات

کمپانی چینی میزو یکی از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند است که تلاش می‌کند سهم بیشتری از بازار داشته باشد. این کمپانی تا این مقطع از سال جاری میلادی، ۱۰ درصد از نیروهای کار خود را تعدیل کرده است. مدیران میزو علت این تصمیم را رسیدن به بهره‌وری بیشتر و حذف موارد ناکارآمد برای افزایش سهم خود در بازار جهانی گوشی‌ هوشمند عنوان کرده‌اند. اخراج کارمندان هیچ‌گاه خبر خوشایندی نیست؛ ولی شرایطی وجود دارد که برای استفاده‌ی بهتر از منابع، چاره‌ای جز تعدیل نیرو وجود ندارد و بهره‌گیری بهتر از این منابع می‌تواند باعث پیشرفت جهانی یک برند شود. با این که میزو حضور پررنگی در بازارهای غربی ندارد، در بازارهای دیگر نیز در سال گذشته تنها ۲۰ میلیون گوشی فروخته که بیشتر آن‌ها در بازار چین بوده است.

مدت‌ها است پیشرفت و توسعه‌ی جهانی در برنامه‌ی میزو قرار دارد و این کمپانی برای تحقق اهداف خود سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام داده است. این کمپانی توانسته سرمایه‌گذارانی از گروه علی‌ بالا و مدیاتک جذب کند. علی بابا بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی چین است که سیستم عامل YunOS را در اختیار میزو قرار داده؛ ولی این سیستم عامل تنها روی تعداد اندکی از محصولات نصب شده است. YunOS بر پایه‌ی اندروید طراحی شده و شامل سرویس‌های ابری نظیر ایمیل و فضای ذخیره‌سازی آنلاینی می‌شود که توسط علی بابا تهیه شده است. همچنین میزو برای افزایش سرمایه در راستای توسعه، کمپانی طرح فروش عمومی سهام را بررسی می‌کند.

مدت‌ زیادی است میزو تلاش می‌کند تا با ورود به بازارهای غربی، وابستگی خود به بازار گوشی‌ هوشمند چین را کمتر کند. قطعا این تصمیم حرکت بااهمیت و ارزشمندی است، چرا که بازار چین رفته‌رفته در حال اشباع است. حتی هواوی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی چینی گوشی‌ هوشمند، رشد ثابتی تجربه کرده است و جایگاه آن را اوپو و ویوو گرفته‌اند. با توجه به بازار رقابتی فعلی، تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند ناچار می‌شوند به ازای هر دستگاه زمان بیشتری صرف بازاریابی کنند و سود خود را در هر گوشی کاهش دهند. میزو نیز مانند هواوی، لنوو و شیائومی، اهرم‌های مالی قدرتمند ندارد و تلاش می‌کند تا به کمک روش‌های خلاقانه، سهم خود از بازارهای جهانی را بدون هزینه‌ی بازاریابی بیشتر کند. در یکی از این روش‌ها میزو تصمیم گرفته است دوباره به سراغ جذب عمومی سرمایه‌گذار برای اسپیکرهای جذاب خود برود که شاید بتواند محبوبیت این برند را بیشتر کند.

افزایش محوبیت از طریق چنین محصولاتی، شاید بتواند باعث شود دیگر محصولات میزو از جمله گوشی‌های هوشمند این کمپانی نیز فروش بهتری داشته باشند. میزو با جدیت به دنبال ورود قدرتمند به بازار آمریکا است و در همین راستا توانسته از سال ۲۰۱۴ به بعد، برخی از محصولات خود را در این کشور به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات