اپل سه‌ماهه سوم ۲۰۱۷ مدل‌های جدید آی‌ مک را معرفی می‌کند

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌های جدید، اپل تا پایان سال جاری میلادی از مدل‌های جدید آی‌مک رونمایی می‌کند.
تبلیغات

کمپانی اپل اعلام کرده است سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۷ از نسل جدید آی‌مک‌ رونمایی خواهد کرد. این سری از دستگاه‌های آی‌مک شامل مدل‌هایی خواهد بود که ویژه‌ی کاربران حرفه‌ای طراحی و تولید شده‌اند. امروز وب‌سایت دیجی‌تایمز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر کرده است.

بر اساس گزارش جدید، از ماه آینده تولید مدل‌های جدید آی‌مک برای مشتریان آغاز می‌شود و زمان عرضه‌ی آن از نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی خواهد بود. آخرین آی‌مک معرفی‌شده، مدلی بود که اواخر سال ۲۰۱۵ همراه با نمایشگر 5K وارد بازار شد. به نظر می‌رسد در ادامه نمونه‌های حرفه‌ای آی‌مک نیز در کلاس محصولات سرور رونمایی خواهند شد.

اپل به‌ندرت از برنامه‌های خود برای محصولاتی آتی این کمپانی صحبت می‌کند و این موضوع در مورد دستگاه‌های مک پرو نیز صادق است. به‌عنوان مثال تنها چیزی که می‌دانیم این است که آی‌مک‌های جدید اپل شامل مدل‌های حرفه‌ای در راه هستند؛ ولی کوپرتینونشین‌ها اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی و زمان عرضه‌ی آن‌ها اعلام نکرده‌ است.

دیجی‌تایمز گزارش کرده است که آی‌مک حرفه‌ای اپل که در کلاس محصولات سرور عرضه خواهد شد، از یک پردازنده‌ی زئون E3-1258 اینتل و ۶۴ گیگابایت رم ECC بهره خواهد برد. رم ای‌سی‌سی به‌طور خودکار از نقص داده‌ها در حافظه‌ محافظت می‌کند و باعث می‌شود اطمینان‌پذیری کل سیستم افزایش یابد.

همچنین دیجی‌تایمز مدعی شده است که این سیستم دسکتاپ از NVMe SSD تا ۲ ترابایت و کارت‌ گرافیک حرفه‌ای بهره خواهد برد. آی‌مک‌های فعلی از نسخه‌ی موبایل پردازنده‌های گرافیکی استفاده می‌کنند که نمی‌تواند کاربران حرفه‌ای مک را راضی نگه دارد. متأسفانه در گزارش دیجی‌تایمز مشخص نشده است که آیا اپل از کارت‌های گرافیک کلاس دسکتاپ استفاده خواهد کرد یا از پردازنده‌های گرافیکی موبایل جدید.

پیش‌تر بلومبرگ مدعی شده بود که اپل نسل جدید آی‌مک را به پردازنده‌های گرافیکی جدید AMD و پورت یواس‌بی نوع C مجهز خواهد کرد.

دیجی‌تایمز می‌گوید آی‌مک‌های جدید اپل با همان نمایشگرهای ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی عرضه خواهند شد که توسط Quanta Computer تولید می‌شود. به نظر می‌رسد نسل جدید نسخه‌ی مصرفی آی‌مک در فاصله‌ی زمانی بین ماه‌های جولای تا آگوست معرفی و نسخه‌ی حرفه‌ای این محصول، اواخر سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات