مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر افتتاح شد

یک‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر برای آموزش و حمایت از پژوهشگران حوزه‌ی اپلیکیشن‌ در دانشگاه امیرکبیر راه‌اندازی شد.
تبلیغات

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر (Samsung-AUT Tech) با همکاری دانشگاه امیرکبیر و شرکت سامسونگ الکترونیکس با هدف حمایت از طرح‌ها و تیم‌های پژوهشی در حوزه فناوری راه‌اندازی شد.

در این مرکز رشد و فناوری ضمن آموزش دارندگان ایده‌های حوزه آموزش، بهداشت و سلامت، محیط زیست و انرژی با محوریت گوشی‌ هوشمند، از طرح‌های برتر هم حمایت می‌شود.

مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر

هر تیم پژوهشی می‌تواند با تأیید تیم داوری مشترک دانشگاه امیرکبیر و سامسونگ، با طی کردن مراحل مختلف سه دوره‌ی سه‌ماهه در این مرکز بگذراند.

مراسم رونمایی از مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

مراسم افتتاحیه‌ی این مرکز با حضور برخی از مسئولان وزارت علوم و تحقیقات، نهاد ریاست جمهوری، سامسونگ، دانشگاه امیرکبیر و خبرنگاران در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

فرناز فرضی مدیر روابط عمومی سامسونگ

فرناز فرضی مدیر روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در ایران در این مراسم گفت:‌ «پروژه‌ی مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ است. سامسونگ پروژه‌های مسئولیت اجتماعی خود در ایران و سراسر جهان را پیرامون ۴ موضوع سلامت، محیط زیست، انرژی و آموزش برگزار می‌کند.»

به گفته‌ی فرضی، تمرکز این پروژه بر بخش آموزش در حیطه‌ی فناوری است و پروژه‌هایی که در این مرکز می‌خواهند پذیرفته شوند، باید پژوهشی باشند. گروه هدف این مرکز بیشتر جوان‌ها هستند.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیر کبیر در این مراسم گفت: «نمونه‌ی چنین همکاری را در کشور کمتر مشاهده می‌کنیم. هدف ما حمایت از پژوهش‌های فناوری و نوآوری و تقویت این پژوهش‌ها است. این مرکز با همکاری شرکت سامسونگ راه اندازی شده و هدف آن راه‌اندازی مرکز رشد در این برج فناوری است.»

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: «بحث دیگر ما همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه است. دانشگاه‌های ما مهم‌ترین ضعفی که دارند، نداشتن همکاری‌های بین‌المللی است. ما اعتقاد داریم باید در کنار ارتباط تجاری شرکت‌های بزرگ خارجی در جامعه، از توانایی‌های علمی و فناوری این شرکت‌ها در کشور استفاده کنیم.»

معتمدی ابراز امیدواری کرد که این مدل همکاری موفق باشد و در همه‌ی دانشگاه‌های کشور اجرا شود. طبق تفاهم‌نامه‌ها، محل مرکز به عهده‌ی دانشگاه امیرکبیر و تجهیزات و سرمایه‌های مورد نیاز از طرف شرکت سامسونگ است.

رئیس دانشگاه امیر کبیر بیان کرد: «امیدواریم بتوانیم فرصت‌های مطالعاتی را که سامسونگ در اختیار ما می‌گذارد، در اختیار اساتید و دانشجویان به‌خصوص مقاطع تکمیلی قرار دهیم.»

هانگ مدیرعامل سامسونگ در ایران

هانگ مدیرعامل سامسونگ در ایران گفت:‌ «امروزه مراکز رشد و فناوری در دنیا رایج شده است. این مراکز دانشجویانی را پرورش می‌دهند که برای مراکز تجاری و صنعتی مورد نیاز هستند. تحقیقاتی که این متخصصان انجام می‌دهند، برای شرکت‌های فناوری و تجاری مناسب بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

مدیرعامل سامسونگ در ایران اعلام کرد که شرکت سامسونگ با همکاری دانشگاه امیر کبیر اقدام به راه‌اندازی مرکز فناوری سامسونگ امیرکبیر است. هدف از راه‌اندازی این مرکز حمایت از اپلیکیشن‌های گوشی‌ هوشمند در زمینه‌ی آموزش، انرژی، سلامت و محیط زیست است.

هانگ افزود:‌ «سامسونگ در راستای نقش خود، علاوه بر مشاوره‌های علمی و تجاری، از این محققان و نوآوران حمایت‌های مالی خواهد کرد.»

معتمدی و هانگ

 در این مراسم، تفاهم‌نامه‌ی دانشگاه امیرکبیر و شرکت سامسونگ الکترونیکس توسط معتمدی و هانگ امضاء و تبادل شد.

افتتاح مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

بعد از تبادل تفاهم‌نامه‌ی همکاری، این مرکز فناوری توسط رئیس دانشگاه امیرکبیر و مدیرعامل سامسونگ در ایران به‌صورت رسمی افتتاح شد.

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

رئیس دانشگاه امیرکبیر، مدیرعامل سامسونگ و دیگر مسئولان و خبرنگاران در انتهای این مراسم از بخش‌ها و تیم‌های حاضر در این مرکز فناوری بازدید کردند.

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر
مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر
مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات