تیم فرمول یک مک‌لارن از پرینت سه‌بعدی در ساخت قطعات جدید استفاده خواهد کرد

پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
فناوری به مک‌لارن اجازه‌ی آزمایش طرح‌های جدید به‌سرعت هرچه‌تمام‌تر را می‌دهد.
تبلیغات

فرمول یک به‌عنوان یک ورزش با فناوری‌های پیشرفته شناخته می‌شود که حتی کوچک‌ترین مزیت هم می‌تواند منجر به برتری یک تیم در مسابقات شود. حالا مک‌لارن به دنبال عملی کردن فرآیند آزمایش طرح‌های جدید با سرعت بیشتر است. این کار توسط فناوری پرینتر سه‌بعدی در هر مسابقه انجام می‌شود.

تیم فرمول یک مک‌لارن همکاری خود با شرکت چاپ سه‌بعدی Stratasys برای پرینت قطعات خودروی MCL32 در خلال مسابقات آخر هفته را تأیید کرده است. این عمل از مسابقات گرند پری بحرین در هفته‌ی آینده در کارگاه مک‌لارن آغاز می‌شود. قطعاتی نظیر لوله‌های هیدرولیک فیبر کربنی، کابل‌های ارتباطی، کانال‌های خنک‌کننده‌ی ترمز و حتی باله‌های عقب می‌توانند با استفاده از پرینتر سه‌بعدی تولید شوند.

نیل اوتلی، رئیس مرکز طراحی و تولید مک‌لارن در بخش مسابقه می‌گوید:

ما همواره به دنبال اصلاح و بهبود طراحی خودروهای فرمول یک خود هستیم. ازاین‌رو توانایی در آزمایش سریع طرح‌های جدید به‌منظور ساخت خودرویی سبک‌تر بسیار حیاتی است. اگر ما بتوانیم تولیدات جدید را هر چه سریع‌تر در خودروها به کار بریم، در ساخت یک خودروی رقابتی‌تر دست بالا را خواهیم داشت. مک‌لارن باوجود این فناوری می‌تواند قطعه‌ی جدید را تنها در یک آخر هفته طراحی، پرینت و تولید کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات