تولیدکنندگان پنل 3D تاچ OLED اپل، 315 میلیون دلار برای افزایش تولید سرمایه گذاری کردند

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که دو کمپانی GIS و TPK به عنوان تولیدکنندگان پنل 3D تاچ OLED آیفون ۸، به منظور افزایش ظرفیت تولید، ۳۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
تبلیغات

براساس گزارش‌ منتشر شده، دو کمپانی General Interface Solution و TPK به عنوان دو کمپانی اصلی تامین‌کننده‌ی پنل‌های 3D Touch پنل OLED مورد استفاده در آیفون ۸ انتخاب شده‌اند. با توجه به اینکه دو کمپانی مورد نظر مسئولیت تولید پنل‌های اشاره شده را برعهده خواهند داشت، سرمایه‌گذاری ۳۱۵ میلیون دلاری به منظور افزایش ظرفیت تولید انجام داده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این اولین همکاری دو کمپانی نبوده و GIS تا به امروز وظیفه‌ی تامین نیاز اپل به پنل‌های لمسی آیپد را بر عهده داشته و TPK نیز تقاضای اپل برای پنل‌های لمسی آیفون را تامین می‌کند.

همانطور که در اخبار و شایعات منتشر شده در رابطه با آیفون ۸ اشاره شده، انتظار می‌رود نسخه‌ی مخصوص دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون به بازار برای اولین بار با پنل OLED همراه شود. با توجه به تفاوت تکنولوژی پنل‌های OLED با نمونه‌های LCD، تولید پنل لمسی نیز نیازمند فناوری متفاوتی است. انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۱۷ سه نسخه از آیفون را راهی بازار کند که همچنان در دو مدل آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس از نمایشگر ال‌سی‌دی استفاده خواهد شد، حال آنکه با استناد به گزارش‌هایی نظیر KGI، آیفون ۸ اپل همراه با پنل OLED راهی بازار خواهد شد.

همین تغییر تکنولوژی نیز برای اپل هزینه‌بر خواهد بود، بطوریکه برآوردهای انجام شده نشان از این دارند که ساخت هر پنل لمسی موسوم به 3D Touch هزینه‌ای ۹ دلاری را برای اپل به همراه دارد و این در صورتی که است که تولید همین پنل لمسی برای اپل بالغ بر ۶۷ درصد افزایش قیمت را به ارمغان آورده و هزینه‌ی تمام شده را به ۱۵ دلار افزایش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات