لاریجانی: در تولید خودرو بیشتر به ایمنی مردم توجه شود

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «در تولید خودرو باید بیشتر به ایمنی مردم توجه داشته باشیم.»
تبلیغات

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از سایپا کوییک گفت: «سایپا یکی از واحدهای تولیدی مهم کشور است و به خاطر فراز و فرودهایی که داشت ما در مجلس بسیار نگران این خودروساز مهم بودیم. خودروسازی بخشی مهم و پایه‌ای برای صنعت کشور است و ایران باید گام‌های بلند در طول ادوار برمی‌داشت که در سال‌های مختلف دچار برخی مشکلات و افت‌ها شد.»

رئیس مجلس اضافه کرد: «اضطراب‌های مالی که در سایپا دیده‌ می‌شد در حال برطرف شدن است و امیدواریم سایپا از این وضعیت عبور کند. نمایندگان مجلس باید بررسی کنند چرا بخش‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی دچار چنین مشکلاتی می‌شود. چرا ایران با این همه منابع معدنی، نفتی و گازی باید وضعیت اقتصادش چنین باشد و کارگران و کارکنان شرکت‌ها دچار مشکلات شدید مالی باشند.»

لاریجانی در مورد تأثیر تحقیق و توسعه در صنعت اشاره کرد: «توجه به بخش تحقیق و توسعه در سایپا حرکت بسیار خوبی است. در کشور ما کمتر به بخش تحقیق و توسعه توجه شده که باعث عقب‌ماندگی علمی و فناوری در صنایع و شرکت‌ها شده است. ما هرچه بیشتر در تحقیق و توسعه ورود کنیم می‌توانیم توسعه و پیشرفت کشور را سرعت ببخشیم. رونق دادن به مراکز تحقیق و توسعه در مجلس نیز مورد بررسی و حمایت قرار گرفته است.»

به گفته‌ی رئیس مجلس شورای اسلامی : «سهم صنعت از تسهیلات بانکی باید مشخص شود. این رقم نباید میلی شود و برای آن وزیر صنعت به چانه‌زنی روی آورد. در قانون برنامه ذکر کردیم که باید ۴۰ درصد تسهیلات بانکی به صنایع مختلف اختصاص یابد. در بخش صنعت باید بحث سرمایه‌گذاری‌مان را افزایش دهیم و در آینده ببینم که این شرایط در حال تغییر است.»

لاریجانی در مورد صادرات تأکید کرد: «اقتصاد مقاومتی به بهره‌گیری از تجربیات وابسته است که صادرات می‌توان بخش مهم و عظیمی در این نوع اقتصاد باشد. محصولات برای رقابت در عرصه‌ی خارجی باید دارای کیفیت و قابلیت رقابت باشد.»

رئیس مجلس در مورد اهمیت ایمنی گفت: «در تولید خودرو باید بیشتر به ایمنی مردم توجه داشته‌ باشیم. توجه به ایمنی مردم و سازگاری محیط زیست باید در تولید خودروهای داخل بسیار مورد توجه قرار بگیرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات