هر آنچه باید در مورد Samsung DeX بدانید

شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اتصال گلکسی نوت ۱۰ به ویندوز با سامسونگ دکس
در این مقاله توضیح خواهیم داد که Samsung DeX چیست، چگونه کار می‌کند، چه مزایایی دارد و چطور باید از آن استفاده کرد؟
تبلیغات

ویژگی Samsung DeX یک قابلیت بسیار کاربردی در گوشی‌ سامسونگ است که به شما اجازه می‌دهد از تلفن همراه خود مانند یک کامپیوتر استفاده کنید. شما می‌توانید گوشی خود را به یک مانیتور، کیبورد و موس وصل کرده و به تمامی برنامه‌ها و فایل های خود در یک صفحه بزرگ‌تر دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توان از این قابلیت در تلویزیون‌های هوشمندی که از Screen Mirroring پشتیبانی می‌کنند نیز استفاده کنید که در ادامه دقیق‌تر به این موضوعات خواهيم پرداخت.

Samsung DeX با برخی از دستگاه‌های گلکسی نوت، گلکسی تب و سری اس سامسونگ سازگار است که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه پرسش و پاسخ در مورد این فناوری در سایت رسمی سامسونگ مراجعه کنید.

Samsung DeX چیست و چه مزایایی دارد؟

Samsung DeX که مخفف Desktop eXperience بوده، قابلیتی است که تجربه رابط کاربری یک سیستم دیسکتاپ را به تلفن همراه هوشمند شما می‌آورد. این تکنولوژی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ و با دستگاه‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس معرفی شد و از آن زمان تاکنون برای پشتیبانی از دستگاه‌ها و امکانات بیشتر، بروزرسانی و گسترش یافته است.

این که فکر کنیم Samsung DeX یک سیستم‌عامل مجزا است فکر درستی نیست زیرا بر پایه اندروید برنامه‌نویسی شده اما دارای منو استارت، پنجره‌های مختلف با قابلیت تغییر سایز و یک نوار وظیفه (Taskbar) درست مانند لپ‌تاپ‌های ویندوزی است. شما می‌توانید اکثر برنامه‌‌های اندرویدی خود را در این حالت اجرا کنید که حتی برخی از آن‌ها برای این منظور بهینه‌سازی نیز شده‌اند؛ مانند برنامه‌های مایکروسافت آفیس، برنامه‌های شرکت ادوبی، اینترنت و یادداشت سامسونگ و بسیاری دیگر.

با استفاده از این قابلیت کاربردی شما می‌توانید به تماس‌ها، پیام‌ها و اعلان‌های خود در حالت DeX دسترسی داشته باشید و از صفحه‌نمایش تلفن خود به عنوان موس پد یا کیبورد استفاده کنید یا یک موس و کیبرد مجزا را به روش‌های مختلف به آن وصل کنید. همچنین استفاده از احراز هویت بیومتریک گوشی (مانند اثر انگشت) برای بخش‌های مختلف DeX یکی دیگر از قسمت‌های جذاب این رابط کاربری است.

از دیگر کاربردهای پرطرفدار Samsung DeX، قابلیت اجرای بازی‌های مختلف است و ازآنجاکه دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این فناوری معمولاً دارای سخت‌افزار قوی هستند، تجربه خوبی از بازی کردن در حالت DeX در ذهنتان خواهد ماند.

انجام دو عمل همزمان با سامسونگ دکس

شاید بارها برایتان پیش آمده که دوست داشته باشید در کنار فیلم دیدن، چند پیام چک کرده یا به تماس‌هایتان جواب دهید. خوب است بدانید که حالت DeX در یک صفحه بزرگ‌تر هیچ تداخلی در روند عادی گوشی شما ایجاد نخواهد کرد و صفحه گوشی و مانیتور دو بخش مجزا از یکدیگر خواهند بود که بسیار حائز اهمیت است.

چگونه می‌توان از Samsung DeX استفاده کرد؟

برای استفاده از گوشی سامسونگ خود در یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، شما می‌توانید به دو صورت باسیم و بی‌سیم گوشی خود را به مانیتور مورد نظر وصل کنید. همچنین گجت‌هایی برای این منظور توسط سامسونگ نیز توسعه یافته است که به DeX Station و DeX pad معروف هستند.

دکس پد و دکس استیشن در ظاهر تفاوت زیادی با هم دارند اما عملکردی تقریباً مشابه را از خود ارائه می‌دهند و حتی به روش‌های مختلف گوشی هوشمند شما را شارژ می‌کنند. با قرار دادن گوشی خود روی این داک‌ها و اتصال آن‌ها به مانیتور، سامسونگ دکس برای شما اجرا می‌شود.

مشخصات سامسونگ پد و سامسونگ استیشن

روش دیگر اتصال گوشی خود با استفاده از یک سیم یو‌اس‌بی تایپ سی است. امروزه بسیاری از مانیتورها دارای ورودی تصویر با این پورت هستند پس دیگر جای نگرانی نیست. در ضمن شما می‌توانید با نصب نرم‌افزار سامسونگ دکس بر روی سیستم‌عامل ویندوز خود و سپس اتصال گوشی به کامپیوتر، این رابط کاربری را در محیط ویندوز نیز تجربه کنید.

سیم تایپ سی به سی

روش آخر نیز اتصال از طریق شبکه وای‌فای بوده که با استفاده از یک تلویزیون هوشمند چنین ارتباطی به آسانی برقرار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات