نگاهی به نرم افزار گلکسی اس 8

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
مطالعه 6 دقیقه
پرچم‌دار جدید سامسونگ، گلکسی اس 8 از دستیار هوشمند بیکسبی، بعضی از قابلیت‌های اس پن و سیستم‌عامل دسکتاپ استفاده می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ قول داده بود یک پرچم‌دار فوق‌العاده عرضه خواهد کرد. یکی از مواردی که گفته شده بود تغییراتی خواهد داشت، نرم‌افزار و رابط کاربری گلکسی اس 8 بود که در ادامه می‌خواهیم نگاهی به تغییرات آن بیندازیم.

در گلکسی اس 8 دیگر نیازی نیست از کلیدهای ناوبری بازگشت به منوی قبل استفاده کنید. نرم‌افزار گلکسی اس 8 نسبت به نسل گذشته، روان‌تر و سریع‌تر است.

گلکسی اس 8

در کنار این موضوع باید به بهینه‌تر شدن اندروید نیز اشاره کرد که در هر نسخه مجهز به نرم‌افزارها و قابلیت‌های بیشتر می‌شود. همین امر به سامسونگ و کمپانی‌های مشابه کمک می‌کند تا در توسعه نرم‌افزار باکیفیت، دست بازتری داشته باشند. البته سامسونگ راه دیگری رفته است و قصد دارد امکانات انحصاری در اختیار کاربرانش قرار دهد که مشابه آن امکانات در سیستم‌عامل اندروید یافت می‌شود. از این امکانات می‌شود به دستیار واقعیت مجازی و قابلیت ساخت فایل‌های GIF اشاره کرد.

رابط کاربری گلکسی اس 8

رابط کاربری که در پرچم‌داران جدید سامسونگ مشاهده خواهید کرد، در واقع شبیه رابط کاربری گلکسی نوت 7 است که بهینه‌تر شده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. این رابط کاربری از رنگ‌های سیاه و سفید استفاده می‌کند و در بعضی از نقاط می‌توان رده‌های خاکستری مشاهده کرد.

آنچه از هرچیز بیشتر جلب توجه می‌کند، ساده بودن رابط کاربری گلکسی اس 8 است که درواقع به آسان‌تر شدن استفاده از آن کمک می‌کند.

گلکسی اس 8 از اندروید نوقا 7.0 استفاده می‌کند. همانطور که انتظار می‌رفت، می‌توان به بسیاری از امکانات اندروید 7.0 خام در این گوشی هوشمند دسترسی داشت. علاوه بر آن امکانات، قابلیت‌هایی مانند پنل‌های اج، Secure Folder، گیم لانچر و سامسونگ پی نیز قابل استفاده خواهند بود.

گلکسی اس 8

در محصول جدید سامسونگ، برای ناوبری می‌بایست از دکمه‌هایی استفاده کرد که روی صفحه به نمایش درمی‌آیند. البته مشابه این ناوبری را در محصولات کمپانی‌های دیگر نیز دیده‌ایم. برای اینکه تجربه استفاده از دکمه خانه واقعی‌تر به نظر برسد، قابلیت بازخورد لمسی بهینه‌تر شده است. باید در نظر داشت که این دکمه را نمی‌توان جایگزین حسی که دکمه فیزیکی می‌دهد دانست؛ اما سرعت پاسخگویی و دقت بسیار خوبی دارد.

به دلیل اینکه حسگر اثر انگشت به پشت دوربین منتقل شده است، شما با فشردن دکمه خانه نمی‌توانید گوشی را از حالت قفل خارج سازید. این موضوع شاید برای بعضی از کاربران آزاردهنده باشد.

یکی از فوایدی که دکمه‌های ناوبری جدید دارند، این است که با چرخش صفحه می‌توانید به آن‌ها دسترسی آسان داشته باشید. همچنین میزان حاشیه‌های موجود در پایین صفحه نمایشگر کاهش یافته است. علاوه بر مواردی که ذکر شد، می‌توان ترکیب چینش دکمه‌های ناوبری را نیز تغییر داد.

دستیار هوشمند بیکسبی

یکی از قابلیت‌هایی که در توسعه نرم‌افزار گلکسی اس 8 بر آن تمرکز بسیاری شده، دستیار هوشمند بیکسبی است. بیکسبی را نمی‌توان رقیب گوگل اسیستنت دانست؛ زیرا این دستیار، یک موتور جستجو نیست. بیکسبی به شما کمک می‌کند ناوبری آسان‌تری داشته باشید.

این دستیار با بررسی دقیق نحوه استفاده شما از گوشی هوشمندتان، بیشتر با شما آشنا می‌شود تا بتواند نیازهایتان را سریع‌تر پاسخ بدهد. درواقع بیکسبی می‌تواند کاری را که می‌خواهید با گوشی هوشمند انجام بدهید، حدس بزند.

البته زمانی که گوشی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، امکان استفاده کامل از گلکسی اس 8 وجود نداشت و بعضی از قابلیت‌ها در دسترس نبود. با این حال، می‌دانیم که دکمه‌ای مخصوص برای دستیار هوشمند بیکسبی تعبیه شده است.

گلکسی اس 8

بیکسبی دارای یک قسمت نیز در صفحه است که در سمت چپ صفحه خانه قرار دارد و با نرم‌افزارهایی که نصب کرده‌اید، در تعامل است. این دستیار می‌تواند اطلاعات جالبی نیز در اختیار شما قرار دهد که از آن جمله می‌توان به وضعیت آب و هوا اشاره کرد.

شما می‌توانید از قابلیت دستیار صوتی گوگل نیز همراه با بیکسبی استفاده کنید. با این حال، وجود دکمه انحصاری و آسانی کار با بیکسبی، این احتمال را می‌دهد که کاربران و دارندگان گلکسی اس 8 بیشتر از دستیار هوشمند انحصاری پرچم‌دار جدید سامسونگ استفاده کنند.

قابلیت‌های دیگر گلکسی اس 8

در صورتی که گلکسی نوت 7 به مشکل بر نمی‌خورد، می‌توانست به یکی از موفق‌ترین محصولات سامسونگ تبدیل شود. با این حال، سامسونگ بعضی از قابلیت‌های موجود در این فبلت را به جدیدترین پرچم‌داران خود آورده است که می‌توان به اپلیکیشن سامسونگ Notes اشاره کرد.

گلکسی اس 8

البته وجود این قابلیت‌ها به دلیل نمایشگر بزرگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس منطقی به نظر می‌رسد. قابلیت دیگری که از نوت 7 به گلکسی اس 8 آمده، قابلیت Smart Select است که به کاربر اجازه می‌دهد به‌راحتی قسمتی از صفحه را انتخاب کند و از آن اسکرین شات بگیرد. قابلیتی نیز وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد فایل‌های چند ثانیه‌ای GIF بسازد.

امنیت گلکسی اس 8

سامسونگ همیشه سعی کرده است در زمینه امنیت، محصولی بسازد که ایمن باشد و بتواند از اطلاعات کاربر محافظت کند. یکی از قابلیت‌هایی که در گلکسی اس 8 استفاده شده، اسکنر عنبیه است که می‌تواند چشم کاربر را اسکن کند و گوشی هوشمند را از حالت قفل خارج سازد.

گلکسی اس 8

البته راه‌های دیگری نیز برای آنلاک کردن گوشی هوشمند وجود دارد که می‌توان به اسکنر اثر انگشت در پشت گلکسی اس 8  اشاره کرد. سرعت اسکنر اثر انگشت را می‌توان با نسخه‌های پیشین مقایسه کرد که بسیار سریع است.  

قابلیت‌های جدید اپلیکیشن دوربین

اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8 نیز شاهد تغییرات هرچند کمی بوده است. البته شاهد قابلیت‌های جدیدی نیز هستیم. کافی است انگشت خود را روی صفحه نمایشگر به سمت راست بکشید تا حالت‌های مختلف دوربین فعال شود. در صورتی که انگشتتان را به سمت چپ بکشید، حالت ویدیو فعال می‌شود.

یک آیکون که شبیه به خرس است در رابط کاربری اپلیکیشن دوربین قرار گرفته که با انتخاب آن، می‌توانید حالت‌های مختلف واقعیت افزوده را فعال کنید.

سامسونگ دکس

برای استفاده از قابلیت‌های سامسونگ دکس، کاربران نیاز دارند  سخت‌افزاری را به‌صورت جداگانه خریداری کنند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد از گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس مانند یک کامپیوتر استفاده کنند.

کافی است که تلفن هوشمندتان را به یک داک متصل کنید تا بتوانید با استفاده از سیستم‌عاملی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، از گلکسی اس 8 یا اس 8 پلاس مانند یک کامپیوتر استفاده کنند.

در داک می‌توان به دو درگاه USB و ارتباطات بلوتوث دسترسی داشت. همچنین گلکسی اس 8 در زمان اتصال به داک، شارژ می‌شود. باید در نظر داشته باشید که سیستم‌عامل استفاده‌شده به حالتی است که اپلیکیشن‌های ویندوز یا مک در آن قابل استفاده نیستند. از جمله نرم‌افزارهایی که برای این سیستم‌عامل توسعه داده شده است، می‌توان به مایکروسافت آفیس و فتوشاپ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات