اپل پتنت جدیدی در مورد صفحه لمسی مک بوک ثبت کرد

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پتنت جدیدی ثبت کرده است که به کمک آن، کاربر می‌تواند از آیفون یا آیپد به‌عنوان یک صفحه لمسی در مک بوک استفاده کند.
تبلیغات

اولین تجربه اپل در استفاده از صفحه لمسی در مک‌بوک را می‌توان تاچ بار خواند؛ اما کمپانی اپل می‌‌خواهد پا را فراتر بگذارد و یک اقدام جالب در آینده انجام دهد. در پتنت جدیدی که جزئیات آن رسانه‌ای شده است، می‌توان مک‌بوکی را مشاهده کرد که دارای یک داک مخصوص برای آیپد یا آیفون است و به کاربر اجازه می‌دهد با قرار دادن آیپد یا آیفون در داک، از آن به‌عنوان یک صفحه لمسی در مک‌بوک استفاده کند. علاوه بر آن، این داک از نظر سخت‌افزاری به اجرای بهتر برنامه‌ها کمک می‌کند و می‌توان به کمک آن، حافظه و توان پردازشی آیپد یا آیفون را به مک‌بوک اضافه کرد.

لپ تاپ مد نظر اپل، دارای یک نمایشگر و باتری است تا انرژی لازم برای روشن شدن نمایشگر و اجرای برنامه‌ها را تأمین کند. تقریبا می‌توان این محصول را با لپ‌داک کمپانی اچ‌پی مقایسه کرد. به کمک این پتنت اپل، می‌توان آیپد را در داک قرار داد و از آن به‌عنوان یک صفحه لمسی استفاده کرد.

بار دیگر باید گفت که آیپد قادر است با به اشتراک گذاشتن حافظه و پردازنده گرافیکی، توان پردازشی مورد نیاز برای اجرای بهتر برنامه‌ها را تأمین کند. البته این موضوع کاملا منطقی است؛ زیرا در چنین حالتی برنامه‌ها در رزولوشن بالاتری اجرا می‌شوند و برای اینکه از کیفیت برنامه‌ها کاسته نشود، به سخت‌افزاری قدرتمندتر از تجهیزات تعبیه‌شده در لپ‌تاپ نیاز است.

پتنت جدید اپل

پتنت اپل ابتدا در ماه سپتامبر ثبت شده بود؛ اما مانند خیلی از پتنت‌ها به معنی اینکه محصول مد نظر به مرحله تولید انبوه خواهد رسید، نیست. به احتمال زیاد، کمپانی روش‌های مختلف را بررسی خواهد کرد تا بتواند بهترین روش را انتخاب کند. اپل در سال ۲۰۱۵ مدل پرو تبلت محبوبش را عرضه کرد که همراه با یک قلم استایلوس و یک کیبورد هوشمند بود و با استفاده از آیپد می‌توانست تجربه‌ای شبیه به لپ‌تاپ به کاربر ارا‌ئه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات