هواوی در حال مذاکره با AT&T برای حضور پر قدرت در بازار آمریکا است

پنج‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در حال مذاکره با اپراتور AT&T آمریکا است تا بتواند از طریق این کمپانی آمریکایی حضور پرقدرتی در بازار این کشور داشته باشد.
تبلیغات

هواوی بر اساس آمارهای ارائه‌شده سومین عرضه‌کننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند پس از سامسونگ و اپل است؛ اما این کمپانی چینی برای ورود به بزرگ‌ترین بازار جهان یا همان بازار آمریکای شمالی چالش بزرگی پیش رو دارد. بخشی از این چالش به دلیل قدرت اپل و سامسونگ در بازار آمریکا است که باعث شده هواوی نتواند آن‌چنان که باید در این بازار عرض اندام کند و موجی به راه بیندازد. ضمنا نباید این موضوع را از یاد برد که هواوی به‌عنوان یک کمپانی چینی، نتوانسته است رویکرد مشتریان جهانی را نسبت به برند خود تغییر دهد.

فارغ از مواردی که مطرح کردیم، هواوی در حال مذاکره با AT&T آمریکا است تا بتواند قدم بلندی برای حضور پرقدرت در بازار این کشور بردارد. هواوی در کنار تولید گوشی‌های هوشمند، تحت برند های‌سیلیکون تراشه‌های پردازشی تولید می‌کند و در مقابل AT&T در نظر دارد گوشی هوشمندی مجهز به تراشه‌ی های‌سیلیکون هواوی در قالب شبکه‌ی مخابراتی خود راهی بازار کند. هرچند توافق این دو کمپانی شاید نهایتا منجر به عرضه‌ی یک گوشی با برند هواوی نشود؛ اما شناخته شدن برند هواوی حتی در قلب یک گوشی هوشمند با برند دیگر، می‌تواند راه را برای حضور گوشی‌های هوشمند این کمپانی در قفسه فروشگاه‌های آمریکایی باز کند.

به‌طور حتم هواوی راه درازی برای رسیدن به رده‌های بالای بازار و دست یافتن به جایگاه اپل و سامسونگ در پیش دارد. در حال حاضر هواوی بخش اعظم درآمد و فروش خود را از بازار‌های در حال توسعه و گوشی‌های هوشمند میان رده و نه رده بالا کسب می‌کند؛ به جرئت می‌توان گفت که یکی از شروط اصلی رقابت نزدیک‌تر با سامسونگ و اپل، حضور در بازار آمریکا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات